חרף האיום: שופרסל, רבוע כחול ורמי לוי לא יחרימו את טורקיה

זאת לאור בקשת שר התמ"ת ■ חברות ישראליות רבות עם אינטרסים כלכליים בטורקיה חוששות מתוצאות החרמות של רשתות השיווק ■ יו"ר שופרסל: "הרשת מברכת את קריאת בן-אליעזר להימנע מחרמות - וכך תנהג"

לאחר המתיחות עם טורקיה בנוגע לייבוא מוצרים ממנה אמר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר כי הוא מסתייג מהחרמת מוצרים טורקיים.

כזכור, מנכ״ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, פנה למנהלי רשתות השיווק הגדולות וביקש מהם לנהוג באחריות ובזהירות על מנת שלא להחריף את המצב הקיים. "אין ספק כי האירועים האחרונים גרמו לרגשות עזים בקרב אזרחי המדינה, אך על כולנו להביט קדימה ולצפות את השלכות הכבדות למעשים אלה, השלכות המהוות כדור שלג שבסופו של דבר יתורגם לפגיעה כלכלית חמורה יותר באזרחי המדינה".

בנוסף, חברות ישראליות רבות עם אינטרסים כלכליים בטורקיה, החוששות מתוצאות החרמות של רשתות השיווק, פנו השבוע אל משרד התמ"ת.

באירוע "שבתרבות" בבת-ים, בהנחיית יעל דן, התייחס היום השר בן-אליעזר למכתבים שהגיעו אליו מראשי הרשתות הגדולות.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, כתב לו: "הרשת מברכת את קריאתו של בן-אליעזר להימנע מחרמות - וכך תנהג".

דודי ויסמן, יו"ר רבוע כחול, כתב: "מוסכם על הרשת שיש להימנע מחרמות - וכך תנהג".

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השיקמה, כתב: "קראתי בעיון את המכתב הנ"ל. ברור לי המצב העדין השורר כיום בין המדינות, ולא היתה לי כל כוונה לגרום לפגיעה אפשרית בחברות המקיימות יחסי מסחר שוטפים עם טורקיה. אקח לתשומת-לבי את דבריך, וכמובן שאכבד את מדיניות משרד התמ"ת במדינה".