מבצע בשופרסל ביג: כל לקוח 100 יקבל את כל קניותיו בחינם

זאת ללא הגבלת סכום הקנייה או מספר הזוכים ■ ריצ'רד הנטר: "זה מבצע מבדל שאף אחד לא יכול לחקות אותו" ■ הרשת הכריזה גם על מהלך לשיפור השירות: כשבתור לקופה יעמדו 3 אנשים - תיפתח קופה נוספת

3 חודשים אחרי כניסתו של ריצ'רד הנטר לתפקיד מנהל העסקים הראשי ברשת שופרסל, יוצאת הרשת במהלך שיווקי ראשון מסוגו תחת השם "מבצע שופמניה".

במסגרת המבצע, החל מיום שלישי הקרוב, כל לקוח 100 ברשת שופרסל ביג יקבל את כל קניותיו בחינם, ללא הגבלת סכום הקנייה או מספר הזוכים. הרשת טרם החליטה מתי יסתיים המבצע.

"המבצע יימשך מספר שבועות. אנחנו רוצים להפתיע ולרגש את לקוחותינו אשר דורשים חדשנות. אנו מאמינים במבצעים ללא מגבלות או אותיות קטנות. המטרה היא לייצר בביג משהו אחר", אומר הנטר, שלדבריו מבצע כזה נערך באיטליה וזכה להצלחה מרובה.

מערכת הזכייה תהיה מאוחדת לכל סניפי רשת שופרסל ביג. כאשר לקוח 100 יגיע לקופה, תצלצל מערכת "צ'קלקה" - מערכת תאורה וצלילים ייחודית ובולטת - ברחבי הסניף ותכריז על הזכייה בעגלת הקניות חינם.

בהתייחס לעלות הישירה של המבצע אומר הנטר: "יכול להיות שההשקעה תעמוד על מיליוני שקלים. אם המבצע יעבוד טוב והפידיון יגדל, זה יעלה יותר. איך שלא יהיה, יהיו אלפי לקוחות שיקבלו קניות בחינם. גם כך בביג יש מבצעים מטורפים".

פרט לכך, שופרסל תשקיע 5 מיליון שקל בקמפיין שילווה את המהלך באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי.

* האם המבצע יאפשר לכם התמודדות טובה יותר מול הרשתות הפרטיות?

הנטר: "הפורמט שופרסל ביג מתמודד טוב. המטרה היא להמשיך לעשות דברים מבדלים. זה מבצע מבדל שאף אחד לא יכול לחקות אותו. לקוח שיזכה בקניות של 1,200 שקל חינם, יספר לכולם".

ברשתות הפרטיות סירבו להתרגש מהמבצע. "זה גימיק. אנשים אוהבים להרגיש הנחה אמיתית בסל הקנייה. מתנות לא בהכרח מביאות מכירות, והן בעיקר עושות רעש תקשורתי. אנחנו הגרלנו מכוניות ואופנועי-ים, וזה לא מביא מכירות", אומר רני צים, מבעלי רשת מחסני כמעט חינם.

שיפור השירות

הנטר הכריז היום (א') גם על מהלך רוחבי לשיפור השירות בסניפים ועל יישום השיטה הקרויה "‏‎ "3 In Front‎לקיצור התורים בסניפים. מדובר בשיטה הנהוגה בטקסו ובוולמארט, ולפיה בכל מצב שבו יש 3 אנשים בתור בקופה - תיפתח קופה נוספת.

‏"זה שינוי אסטרטגיה מובהק. זה לא מגדיל את העלויות שלנו, אלא רק דורש לוודא שיש מספיק אנשים בסניף שיודעים להפעיל קופה, ולכן הכשרנו את כל הצוות בסניפים כך שגם מנהל הסניף והקצב יוכלו לשמש קופאים", אומר הנטר.