אומ"ץ: למה מנכ"ל רשות השידור נוסע למונדיאל בדרום אפריקה?

בפנייה למבקר המדינה טוענת התנועה כי "נסיעתו של שקלאר נקבעה בדיוק למועד שבו זומן לוועדה לביקורת המדינה לדיון בהתנהלות רשות השידור", וכי זוהי "דוגמה להתנהלות הבזבזנית של הרשות" ■ שקלאר: "זוהי חובתי הציבורית"

תנועת אומ"ץ דורשת את התערבותו של מבקר המדינה באשר לנסיעתו של מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, למשחקי המונדיאל בדרום אפריקה.

"נסיעתו של שקלאר נקבעה בדיוק למועד שבו זומן לוועדה לביקורת המדינה של הכנסת לדיון בהתנהלות רשות השידור", כותבים באומ"ץ לשופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.

"רשות השידור השקיעה סכומים נוספים לצורך רכישת הזכות לשדר את המונדיאל שהביא לגידול ברייטינג של ערוץ 1", נכתב. "עם זאת, איננו יכולים להתעלם מכך שבימים אלה עומדת על הפרק שאלת מימוש הרפורמה ברשות השידור, הכרוכה בקיצוצים של עשרות מיליוני שקלים בתקציב השוטף.

"תנועת אומ"ץ סבורה כי נסיעתו של מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר לדרום אפריקה בשבוע הבא היא דוגמה שלילית להתנהלות בזבזנית בתחום זה, שהגיעה לשיאה באינפלציה של מספר עובדי הרשות שיצאו לדרום אפריקה - הרבה מעבר לנדרש כביכול לצורך הפקת השידורים השוטפים ופיקוח עליהם".

גם הטכנאים מוחים

גם ועד טכנאי הרדיו יצא נגד נסיעתו של שקלאר לדרום אפריקה. "אנחנו מוחים בתוקף", אמרו שם היום, "ורואים בזה צעד לא במקום בשעה שרשות השידור סובלת מגרעון תקציבי גדול. אף על-פי שהם הוציאו מעל 30 מיליון שקל, המנכ"ל מוצא לנכון לנסוע לנסיעה נהנתנית".

לדברי הוועד, "בתקופה זו צריך להדק את החגורה, מה עוד ששקלאר מחזיק כסף של שעות נוספות, ואין לו שום כוונה לשלם תמורה עבור העבודה".

גורם ברשות השידור מסר בתגובה: "אילו טכנאי הרדיו היו באמת חרדים לכספי משלם המסים, הם לא היו כופים עצמם בכל נסיעה של כתב לחו"ל בעלות של אלפי דולרים לנסיעה ובלא כל צורך ותרומה לשידור אלא מתוקף הסכמי עבודה אנכרוניסטיים".

שקלאר: נסיעה מקצועית

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, מסר בתגובה: "חבל שבמסגרת מאבקי השכר של הטכנאים יוצאים נגד נסיעה מקצועית".

בנוסף, בעקבות פניית אומ"ץ שלח שקלאר מכתב למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ובו כתב כי "המונדיאל הינו אירוע תקשורתי והפקתי מן המדרגה הראשונה. זוהי חובתי הציבורית לנצל הזדמנות לפגוש מנהלים של גופי שידור מהעולם כולו המשדרים את האירוע, אשר כולם מצאו לנכון להגיע לדרום אפריקה ולראות מקרוב מפעל הפקה מסובך ומורכב.

"מדובר בזירת לימוד לכיסוי אירוע תקשורתי שמאפשר לעמוד מקרוב על דרכי ההפקה שיושמו בשידורים מהמשחקים וכן שמירה על קשרינו עם נציגי איגוד השידור האירופי. כמו כן אנצל הביקור לסיור בתחנות טלוויזיה שונות ולהחלפת דעות ורעיונות".

עוד כתב שקלאר כי הוא אינו מרבה בנסיעות לחו"ל, "בעיקר לנוכח מצבה של רשות השידור. במהלך 4 שנות כהונתי כמנכ"ל הרשות נסעתי 3 פעמים לחו"ל, מתוכן שתי נסיעות על חשבון הרשות (ואחת מהן לאושוויץ במסגרת משלחת הרמטכ"ל). הנסיעה האחרונה היתה לפני כשנתיים. זאת, למרות שהיו אירועים וכנסים חשובים שבימים כתיקונם חשוב היה להשתתף בהם".