הניצחון הקטן של קופל על ההתאחדות לכדורגל

ביהמ"ש המחוזי הורה להתאחדות לכדורגל ולאבי לוזון לאפשר ייצוג לסיעת בית"ר גם במזכירות ההתאחדות■ הוויכוח הבא כבר בדרך: בבית"ר דורשים שני נציגים, בהתאחדות מדברים על אחד

בית המשפט המחוזי מרכז הורה ליו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון למנות נציגים מקרב סיעת בית"ר למזכירות ההתאחדות, בתוך 30 יום. ההחלטה באה בעקבות תביעה של סיעת בית"ר בהתאחדות (בראשות אבנר קופל) ושל קבוצת בית"ר/שמשון ת"א, באמצעות עו"ד בעז בן-צור ומשה מזור, לאפשר לנציגי בית"ר ייצוג בהתאם לחלקה היחסי של הסיעה בהנהלת ההתאחדות.

בבחירות האחרונות שהתקיימו להנהלת ההתאחדות (18 בינואר 2010) נבחרו לראשונה בתולדות ההתאחדות שתי סיעות: סיעת הרוב, היא סיעת "הפועל-מכבי", וסיעת המיעוט בית"ר שזכתה ל-13% מהקולות. למרות תוצאות הבחירות, החליטה כי רק חברי סיעת "מכבי-הפועל" יאיישו באופן בלעדי את מזכירות ההתאחדות, בעוד שסיעת בית"ר לא תזכה לייצוג במזכירות - הגוף הקובע והמשפיע - ותהנה מייצוג בהנהלת ההתאחדות בלבד.

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז, הילה גרסטל, דחתה את עמדת יו"ר ההתאחדות וקיבלה את עמדת סיעת בית"ר בהתאחדות, והעומד בראשה אבנר קופל, תוך שהוא קובע, כי "אין ספק שמצב הדברים כיום גורם עוול למבקשות (סיעת בית"ר וקופל), ולחברי ההתאחדות שבחרו בהן להנהלה. סבורה אני שקיימת חפיפה כמעט מלאה בין תפקידי ההנהלה לתפקידי המזכירות, וכדי לאפשר לסיעת בית"ר להשפיע על ההתאחדות כדי כוחה היחסי בהנהלה, ראוי לפרש את התקנון, ככל שניתן, כך שתוענק לסיעת בית"ר זכות ייצוג יחסי במזכירות, ובכך להגשים את הכוונה שעמדה מלכתחילה ביסוד הליך הבחירות שנערך מכוח התקנון".

בית המשפט הורה, כי הנהלת התאחדות תכונס בתוך 30 ימים, ועל סדר יומה בחירת חברים המשתייכים לסיעת בית"ר ומשמשים כחברי הנהלה, להיות חברים במזכירות באופן שישקף את חלקה היחסי של סיעת בית"ר בהנהלה.

הפרשנות לכמות הנציגים לא ברורה. בסיעת בית"ר טוענים כי 13% מהקולות שווים שני נציגים במזכירות ההתאחדות, בעוד שבהתאחדות טוענים כי מאחר ובמזכירות יושבים 9 נציגים בלבד, הרי שהחלק היחסי שיוענק לבית"ר יהיה שווה נציג אחד בלבד.

היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד משה אביבי, אמר ל"גלובס"בתגובה: "השופטת מגדירה את התיק כמחלוקת פרשנית לגיטימית לתקנון, והיא מעדיפה את הפרשנות של המבקשת (סיעת בית"ר ובית"ר/שמשון ת"א - ט.ו). אנחנו כמובן מכבדים את החלטת בית המשפט, גם אם אנחנו חולקים עליה".