רשות השידור מבקשת מקדמה על חשבון הרפורמה

עפ"י הערכות, מדובר בעשרות מיליוני שקלים שנועדו "לשמור על המומנטום" שהושג במהלך שידורי המונדיאל ■ שקלאר מבקש להמשיך ולתחזק את הציוד המתקדם והתפאורה שנרכשו ולהמשיך את שידורי ה-HD של ערוץ 1

מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ביקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, "מקדמה" על חשבון הרפורמה - זאת על מנת לשמר את השדרוג הטכני שהושג ברשות השידור בעקבות המונדיאל - כך נודע ל"גלובס".

שקלאר מבקש להמשיך ולתחזק את הציוד המתקדם והתפאורה שנרכשו ולהמשיך את שידורי ה-HD של ערוץ 1. על-פי ההערכה מדובר בעשרות מיליוני שקלים שידרשו למען מטרות אלה. גבאי הבטיח בפגישה לשקול את הבקשה.

גבאי ביקר אתמול (ד') באולפני שידורי המונדיאל של ערוץ 1 בירושלים ונפגש עם אנשי המערכת, בהם המגישים והנהלת רשות השידור. בפגישה ביקשו הנוכחים מגבאי "לסייע למומנטום בו מצויה הרשות".

לדברי שקלאר, בקרוב צפויה רשות השידור להעלות תוכנית מרכזית בערב שבת, והיא מקווה גם להמשיך ולשדר את המשחק המרכזי של ליגת העל, אותו תבקש להעביר גם בערוץ HD. כמו כן, יש כוונה להמשיך ולשדר את "מבט" ואת יתר תוכניות החדשות מהאולפן שנבנה לטובת שידורי המונדיאל.

"היות שהרפורמה בפתח וכולם בטוחים שתוך זמן קצר יחתמו את העסקה", אומר שקלאר ל"גלובס", "יש מקום לתת מקדמה או אשראי, מתוך הנחה שיש אופק - ולא לסגת אחורה. בשבועיים האחרונים אנשים מבינים שאפשר לעשות דברים טובים ומקצועיים, והעובדים הוכיחו כי מוקדם היה להספיד אותם. זה נותן לאנשים אפשרות להאמין בעתיד המקום. לסגת אחורה זו תהיה התאבדות".

על-פי שקלאר, עצם הצורך לתחזק את הציוד החדשני (שבו הושקעו 35 מיליון שקל), תהיה כרוכה בהוצאה נוספת, שכן ברשות אין ציוד חלופי ברמה כזו.

"זה לא הרבה כסף", אומר שקלאר, "זה יהיה נכון להשקיע אותו במהלך 2011. מנכ"ל המשרד ראה איך אנשים מרגישים ומה זה עושה בתוך הערוץ".

עלות הרפורמה ברשות השידור תהיה 700 מיליון שקל. כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", לטובת מימונה מבקש האוצר להעלות את האגרה ב-20% בשנתיים הקרובות.

ממשרד ראש הממשלה לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.