אישום: 7 ערבים ישראלים מנצרת הקימו חוליית טרור איסלאמית

בין פעולות הטרור המיוחסות לנאשמים: רצח נהג המונית יפים וינשטיין, שוד מזוין וחטיפה של שליח פיצה, קשירת קשר לרצח מאמין נוצרי שלטענם "קילל" את הנביא מוחמד, ייצור בקבוקי תבערה, הצתה ועבירות נשק שונות

7 צעירים ערביים תושבי נצרת הקימו קבוצת טרור איסלאמית ברוח הג'יהאד העולמי וביצעו סדרת עבירות פליליות שמטרתן לפגוע במי שאינו בן דת האיסלאם - כך עולה מכתב אישום חמור שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת והותר הבוקר (ב') לפרסום.

בין פעולות הטרור המיוחסות לנאשמים: רצח נהג המונית יפים (פימה) וינשטיין אשתקד, שוד מזוין וחטיפה של שליח פיצה, קשירת קשר לרצח מאמין נוצרי שלטענם "קילל" את הנביא מוחמד, ייצור בקבוקי תבערה ויידויים וכן הצתה ועבירות נשק שונות.

מדובר באחת הפרשיות הביטחוניות החמורות ביותר שנחשפו בצפון בשנים האחרונות.

מכתב האישום, שהוגש הבוקר על-ידי עוה"ד מירית שטרן ויעל כוכבי מפרקליטות מחוז הצפון, עולה כי הנאשמים, המצויים כיום במעצר, אימצו אידיאולוגיה איסלאמית קיצונית, ובמסגרת זו נחשפו לדרשות וסרטונים שעניינם המאבק האיסלאמי, ובין השאר הצורך בכינון שלטון איסלאמי ברחבי העולם, ה"פלישה הישראלית לעזה", אופן הכנת מטעני חבלה וביצוע פיגועים וכן נאומים שונים של אוסמה בן-לאדן.

כתב האישום החמור מייחס לנאשמים 15 אישומים שונים על רקע לאומני. מהאישום הראשון עולה כי 3 מבין 7 הנאשמים - אחמד עלי אחמד (21), חיידר זיידנה (26) וראלב גנאיים (22) - הם אלה שרצחו את נהג המונית וינשטיין, בן ה-54, בנובמבר 2009. בחקירתם הודו השלושה במיוחס להם וטענו כי חשבו שבכך "יהפכו לגיבורים".

באישום השני מואשם אחמד, המעורב לכאורה ברצח וינשטיין, יחד עם 3 צעירים נוספים - ע'אלב מחמד ע'נאים (26), ואסים מחמד (23) ועבד אל רחמן (19) - בחטיפה ושוד מזוין של שליח פיצה בנצרת-עלית.

התכנון והעצירה

עוד עולה מהאישומים כי 6 הצעירים הללו, יחד עם צעיר נוסף, עדי עזאם (22), היו מעורבים, בהרכבים שונים, בפעולות נוספות של התארגנות הטרור שייסדו, בהם מעשי תקיפה והשלכת בקבוקי תבערה כנגד יהודים ונוצרים גם יחד.

בין היתר הם מואשמים בהצתת אוטובוסים שהסיעו צליינים נוצרים ותיירים בנצרת וכן בתוכנית לרצוח אדם נוצרי שלטענתם "קילל את הנביא מוחמד". נטען כי בתחילה תכננו הנאשמים לערוף את ראשו ולצלם את האירוע, ואולם בהמשך הסכימו כי צריך "להפחידו" ו"לחנכו", וסיכמו כי יחפרו לו קבר, יביאו אותו למקום, יכו ויפחידו אותו.

מהעובדות המתוארות באישום עולה כי הנאשמים ביצעו את העבירות המיוחסות להם החל משלהי 2008 ועד ראשית 2010, אז תכננו אחמד וע'אלב להגביר את פעילותם ולהצטרף ללחימה כנגד הכופרים ו"הסוכן האמריקני" בסומאליה. באפריל האחרון יצאו השניים בטיסה מישראל לאתיופיה, בדרכם לסומאליה, ומכיוון שהעריכו כי יש סיכוי שלא ישובו מלחימת הג'יהאד, לא גילו להוריהם את מטרת הנסיעה האמיתית.

אלא שהשניים לא הצליחו להגשים את שאיפתם. לאחר שהות של מספר ימים באדיס אבבה, עברו את הגבול לקניה במטרה להסתנן לסומאליה, אך שם נעצרו על-ידי כוחות הביטחון המקומיים - וגורשו ארצה. עם נחיתתם בנתב"ג נעצרו בידי השב"כ, ומעשיהם נחשפו במהלך חקירותיהם.