אטיאס מוציא לשוק 4,100 דירות - אך 0 דירות במרכז

כמחצית מהדירות הפעם - בירושלים ואשקלון ■ אטיאס: "נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים; נעניק להם תמריצים לקנות דירה" ■ תחקיר "גלובס": כך "הציף" אטיאס את השוק ■ אטיאס: נוציא הכל לפועל

כפי שהבטיח בימים האחרונים, שר השיכון אריאל אטיאס הודיעה היום (ב') על שיווק של 4,100 יח"ד נוספות לשוק הנדל"ן, במסגרת תוכנית משרד השיכון להציף את השוק בקרקעות על מנת להוזיל את מחירי הדירות. הפעם, כמחצית מהדירות ישווקו בירושלים ואשקלון, כשליש בדרום ו-16% בצפון. באזור המרכז, אזור הביקוש החם ביותר במדינה, לא ישווקו דירות הפעם.

ה"בליץ" הנוכחי של אטיאס יתמקד ב-17 ערים ברחבי המדינה. בדרום ישווקו 1,329 יח"ד, רובן בישובים שזכו בחודשים האחרונים להצלחה ולביקושים גבוהים במכרזים של מינהל מקרקעי ישראל. בדימונה, למשל, ישווקו 48 יח"ד, באופקים 70 דירות ובירוחם 56 מגרשים צמודי קרקע. במבואה הדרומית בבאר שבע ישווקו 500 יחידות דיור בכ-10 מתחמים, בכפוף לשינוי תב"ע. בגן יבנה ישווקו 62 יחידות דיור.

כאמור, כ-50% מהדירות המשווקות הפעם מיועדות לירושלים ואשקלון. באשקלון, בשכונת אגמים החדשה ישווקו 794 יח"ד, כאשר בהמשך למדיניות השיווקים של החודשים האחרונים תשווק כמות נוספת של 342 יח"ד במסגרת שיטת המחיר למשתכן, בה הזוכה במכרז הוא דווקא מי שמציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה.

אטיאס: ניאבק למען הצעירים

"מכרז זה עשוי להביא למחירים זולים משמעותית ממחירי הדירות בסביבה בשוק החופשי וכן להשפיע על הורדת רמת המחירים של מכרזי הקרקע ה'רגילים' המשווקים במקביל", נמסר ממשרד השיכון. בסך הכל ישווקו באשקלון 1,154 דירות במנה זו.

בצפון הארץ ישווק משרד השיכון 665 יח"ד, כולל 15 מגרשים ל-30 בתים בקצרין, 88 יח"ד בחצור, 79 דירות בעפולה ו-373 דירות ב"שכונת פאר" בטבריה, כדברי המשרד.

"הגדלת היצע הדירות באופן משמעותי זה הגורם המשפיע ביותר על הורדת מחירי הדירות. אנו נאבקים במחסור שנמשך עשור שנים, אולם בהדרגה נגדיל את ההיצע ויחד עם כלים נוספים שבימים אלה אנו מתדיינים עליהם עם משרד האוצר, להעניק תמריצים לזוגות צעירים לרכוש דירה, תגדל היכולת שלהם להגיע לקורת גג", אמר אטיאס. "נמשיך להיאבק למען הזוגות הצעירים. בנוסף אנו פועלים באמצעות המשך הגדלת היצע הדירות במכרזי מחיר למשתכן בהם הזוכה הוא היזם שיציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה וכן מכרזי דיור להשכרה".