לאודר התחייב להזרים כסף לערוץ 10 אחרי מעבר לרישיונות

בחודש שעבר אירח לאודר ברומניה את הנהלת ערוץ 10 והביע שביעות-רצון ממצגת שכללה פירוט של תקציב הערוץ

איש העסקים רון לאודר הביע אמון בערוץ 10 וחזר על התחייבותו להשקיע בערוץ. ל"גלובס" נודע כי הנהלת ערוץ 10 יצאה לרומניה בחודש שעבר, ערב השקת לוח שידורי הקיץ של הערוץ, על מנת להציג בפני לאודר את התוכנית העסקית של הערוץ במקרה שהוא יעבור לשדר בשיטת הרישיונות.

על-פי גורמים המקורבים לצדדים, לאודר הביע שביעות-רצון מהמצגת שכללה פירוט של תקציב הערוץ ותקציב חברת החדשות, והביע מחויבות להזרים כסף לערוץ עם המעבר לרישיון.

לפי שעה ממשיך להתנהל הערוץ בעוצמה נמוכה יחסית על מנת לאפשר לחברה לעמוד ביעדים העסקיים וביעדים כלפי הרשות השנייה, ללא הזרמת כסף מצד בעלי המניות. לערוץ נותרו שני בעלי מניות בלבד ובראשם יוסי מימן, בעל השליטה, לאחר שאיש העסקים ארנון מילצ'ן הודיע על החלטתו לעזוב את הערוץ.

לאודר נחשב במשך השנים לבעל מניות דומיננטי פחות בערוץ 10, ולא אחת נפוצו שמועות על עזיבתו הצפויה. הוא גם היה הראשון להודיע לפני כשנה על הפסקת הזרמת כסף לערוץ.

לאחר שעבר החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 בראשית השנה, הזרים מימן 20 מיליון שקל לערוץ בצורת ערבות כספית אישית לרשות השנייה. מאז לא הועבר כסף מבעלי המניות, ול"גלובס" נודע כי התוכנית העסקית של הערוץ מתבססת על הזרמה מאסיבית של כסף מצד בעלי המניות, ביום שלאחר מעבר חוק הרישיונות.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי הצעת החוק הפרטית של יו"ר ועדת הכלכלה, אופיר אקוניס, תוצמד ככל הנראה להצעת החוק הממשלתית של שר התקשורת, משה כחלון, בנושא הרישיונות, מהלך שיביא לזירוזה.

נציגו של לאודר בישראל, אבי בלשניקוב, אישר את הפרטים.

מערוץ 10 נמסר: "כנהוג בחברות רבות, גם מנהלי הערוץ נוהגים לערוך פגישות שגרתיות עם בעלי המניות. בעלי המניות מביעים את שביעות-רצונם מהתנהלות הערוץ ואת מחויבותם להצלחתו. ערוץ 10 הוא חברה פרטית, ואיננו נוהגים לתת ביטוי פומבי לשיחות עם בעלי המניות".

22
 22