חוק הרישיונות לא יאפשר לאודי אנג'ל להחזיק 70% ברשת

המהלכים לתיקון החקיקה בעניין הוקפאו בשלב זה, מחשש לטרפוד של כל החוק למעבר מזיכיונות לרישיונות

הוקפאו המהלכים לתיקון החקיקה שיאפשר לבעלי שליטה בזכייניות הטלוויזיה המסחרית להחזיק עד ל-70% בחברות. בניגוד למאמצים שנעשו טרם גיבוש תזכיר חוק המעבר מזיכיונות לרישיונות לשילוב הסעיף שיאפשר זאת, הוחלט בסופו של דבר להותיר את הסעיף השנוי במחלוקת בחוץ. זאת על מנת שלא לטרפד את החוק, על רקע הסעיף שזוכה להתנגדות רבה בעיקר בקרב הקהילה המשפטית.

כיום, בעל שליטה בזכיינית יכול להחזיק עד 51% בלבד. הצורך שנוצר לשינוי המצב הקיים נולד לאור הקושי שהתעורר בזכיינית ערוץ 2 רשת. שם נאלץ בעל המניות אביב גלעדי לעזוב את הזכיינית מסיבות רגולטוריות, וכפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", בעל השליטה בזכיינית, אודי אנג'ל, מעדיף לרכוש בעצמו את מניותיו של גלעדי מאשר להכניס בעל מניות נוסף. אולם החוק, כאמור, אינו מאפשר לו לעשות זאת.

כפי שזה נראה עתה ייאלץ אנג'ל להמשיך בחיפוש אחר רוכש פוטנציאלי למניותיו של גלעדי, לאחר שטרפד את עסקת פולאר שהביעו עניין ברכישת חלקו.

הגדלה של יכולת ההחזקה ל-70% היתה מטיבה גם עם יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10, שהיה יכול להגדיל את כמות מניות על חשבון מניותיו של ארנון מילצ'ן שביקש לעזוב את הזכיינית.

תזכיר חוק נפרד

כעת נותרת האפשרות כי יצא תזכיר לחוק נפרד בנושא, ול"גלובס" נודע כי נציגיו של אנג'ל פועלים בכיוון זה.

ממשרד התקשורת נמסר כי "אין לכך התייחסות בחוק כי אין קשר בין המעבר לרישיונות לבין תנאי ההחזקה של בעלי השליטה בבעלי זיכיונות".