המכירות הפומביות של הקיץ

מכירת האמנות של מצארט, שתפתח מחר את שרשרת המכירות הפומביות שמתקיימות בארץ מדי קיץ, צפויה להגיע לפדיון של 8 מיליון דולר

מחר (ד') תפתח מכירת האמנות של מצארט את שרשרת המכירות הפומביות שמקיימים בתי המכירות הישראליים מדי קיץ. המכירה של מצארט תתקיים במלון קינג דייויד בירושלים ובמצארט מצפים שתהיה המכירה הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בישראל, עם פדיון שעשוי להגיע ל-8 מיליון דולר (על-פי ההערכות המוקדמות).

המכירה של מצארט מתהדרת בכמה שמות מאסטרים אימפרסיוניסטיים, ובראשם קאמיל פיסארו, שיצירתו "נוף ארניי עם סוס אפור" מוערכת ב-1-2 מיליון דולר. בית מצארט מציג אמנות שמרנית למדי, בעיקר יצירות ציור קלאסיות ופיגורטיביות, עם מעט אמנות עכשווית ובעיקר ללא עירום - בהתחשב בקווים האדומים של בעליו החרדי, לוסיאן קריאף.


"הבית שלי". לה שאפל

המכירה הקרובה של בית המכירות מונטיפיורי תתקיים בחמישי הבא, 8.7, במלון דן תל-אביב. במכירה זו יוצעו כ-570 פריטי אמנות ישראלית ובינלאומית, בערך כולל של עד כ-2 מיליון דולר. בין העבודות המעניינות שהגיעו למכירה - יצירה נדירה ומקסימה של ישראל הרשברג, בכיר הציירים הפיגורטיביים בישראל ומאסטר בינלאומי, העומד בראש הסדנה לציור בירושלים.

עבודתו של הרשברג, "דומם על שולחן" משנת 1986 (במידות x11089 ס"מ) מוערכת ב-60-80 אלף דולר. הרשברג חי ועובד בירושלים אך עבודותיו נמכרות באופן בלעדי בגלריה מרלבורו היוקרתית בניו-יורק, המייצגת אותו. הוא משלים מעט יצירות בשנה ועבודותיו, במיוחד הגדולות שבהן, כמעט שאינן מופיעות במכירות פומביות.


דומם על שולחן. הרשברג

עוד יוצעו במכירה עבודות של אמנים ישראליים, מראובן רובין ועד קרן שפילשר, מעופר ללוש ועד אמנון דוד ער. עבודה מיניאטורית של דיתי אלמוג, "אופק קטן", בגודל 1.9X2.2 מוערכת ב-400-500 דולר. יצירה קטנה של פיקאסו, "תרנגול" בעפרונות צבעוניים מוערכת ב-20-30 אלף דולר. צילום של דייויד לה שאפל מסדרה שיצר ל"ווג" הצרפתי ב-1997 מוערך ב-3,000-4,000 דולר. כל היצירות יוצגו בתערוכת טרום מכירה במלון דן, החל משבת, 3.7, ועד יום המכירה. בין השעות 11:00-20:00. www.montefiore.co.il

מכירת הקיץ של בית המכירות תירוש תתקיים במוצ"ש, 10.7, באולם בית המכירות בכיכר דה שליט, שבהרצליה פיתוח. המכירה הפעם מעניינת במיוחד הודות לכ-50 יצירות אמנות ישראלית המגיעות מאוסף גבי ועמי בראון - אוסף עצום בגודלו שמקצתו נחשף לציבור רק בזמן האחרון, בתערוכה רחבת היקף שהוצגה עד לא מכבר במשכן לאמנות בעין חרוד. בין השאר מוצעות למכירה מהאוסף יצירות של אביגדור אריכא, לאה ניקל, הנרי שלזניאק, משה קופפרמן, אורי רייזמן ורפי לביא ועוד.

בתירוש מקפידים באופן מסורתי על מחירי הערכה נמוכים ואטרקטיביים, ומותירים את ההתמחרות הריאלית לערב המכירה. בנוסף, כמדיניות מסרב בית המכירות למסור את היקף המכירה הצפוי על-פי הערכות מוקדמות. תערוכת טרום המכירה תוצג החל מיום ו' הקרוב, 2.7 באולם תירוש.

www.tiroche.co.il

מאריכא ועד נו הופ

המכירה של הגלריה, בבעלותו של רוני פורר, תימשך שלושה ימים, ותכלול אמנות מודרנית, פיגורטיבית ועכשווית

בגלריה קונטמפוררי תתקיים בסוף השבוע המכירה השנתית של עבודות ממעמקי האוסף של גלריה גולקונדה, בבעלות רוני פורר.

מאז פתח את השלוחה העכשווית "קונטמפוררי", לפני כשנה, העביר פורר בהדרגה את מלוא הפעילות של גולקונדה האליטיסטית לחלל החדש, שחלקו מוקדש לתערוכות אמנות עכשווית וחלקו לאולם תצוגה פרטי, שבו הוא מקיים פגישות עם אספנים.

בשנים האחרונות נוהג פורר לקיים מכירה כללית אחת לשנה, תחת הכותרת "גולקונדה אקסצ'יינג'". המכירה הפעם תימשך שלושה ימים, היא תיפתח באירועי הלילה הלבן ותינעל במוצ"ש. ההיצע במכירה מעניין במיוחד והוא כולל עבודות אמנות מודרנית, פיגורטיבית ועכשווית במחירים המתחילים מ-900 שקל ועד עשרות אלפי שקלים.

ברשימת הגלריה יצירות של אריה ארוך, אביגדור אריכא, תמר גטר, יצחק דנציגר, מאיה ישראל, דביר כהן-קידר, אוהד מטלון, דוד ניפו, דוד עדיקא, דני קרוון, דוד ריב, יגאל תומרקין, נו הופ ואפילו פיקאסו.

גלריה קונטמפוררי, רח' הרצל 117, תל-אביב, חמישי, 1 ביולי, 11:00-24:00, שישי, 2 ביולי, 10:00-16:00, שבת, 3 ביולי, 11:00-22:00

10-1,500 שקל

בגלריה אלפרד תיפתח בשבוע הבא (8.7) תערוכת מכירה "אלפרד ושות'", שמטרתה גיוס כספים לעמותת הגלריה, למימון פעילות התערוכות במקום ולקידום אמנים צעירים. בתערוכה, שתתקיים במשך שלושה שבועות, יוצעו למכירה כ-450 יצירות של כ-70 אמנים, במחירים הנעים בין 10 שקל לבין 1,500 שקל בלבד.


עבודה של אוהד פישוף

את מגבלת המחיר הקשוחה קבעו חברי הגלריה, כחלק מה"שליחות" שהם רואים לעצמם - להפוך את האמנות לנגישה לכול. "באופן כזה גלריה אלפרד פונה לקהל רחב יותר ולא מנתבת את הסחר באמנות לבעלי הממון ואספני האמנות בלבד", אומרים חברי הגלריה. המחירים האטרקטיביים לא הרתיעו אמנים מוכרים וחשובים כמו סיגלית לנדאו, ציבי גבע, אסד עזי, מיכל היימן ואחרים, שתרמו מעבודותיהם למכירה. ההכנסות מהמכירה יתחלקו שווה בשווה בין האמן לגלריה.

גלריה אלפרד היא גלריה שיתופית שפועלת כעמותה ללא מטרות רווח. הגלריה מופעלת על-ידי קבוצה של 15 אמנים, המציגים תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות שלהם, וכן של עשרות אמנים אורחים. הגלריה פועלת במימון עצמי של חברי הקבוצה וכן מהכנסות של תערוכות מכירה אחת לשנה. לעומת זאת, בתערוכות הנערכות במקום בשגרה הגלריה אינה לוקחת עמלה או רווח כלשהו ממכירת עבודות, והסכום כולו מועבר לאמן.

גלריה אלפרד, לבונטין 19, תל-אביב. תערוכת המכירה 8.7-30.7, ב'-ה' 17:00-21:00, ו' 10:00-14:00