ערוץ 10 נגד ערוץ 1: למה כסף ציבורי מופנה לשידורי HD?

בערוץ 10 מותחים ביקורת על החלטת האוצר להעביר לרשות השידור 10 מיליון שקל לטובת המשך שידורי ה-HD: "איננו מבינים כיצד הכסף הציבורי מופנה לטכנולוגיה שמשרתת קהל מצומצם - במקום לייצר תוכניות מקוריות"

ביקורת בערוץ 10 על החלטת האוצר להעביר לרשות השידור מקדמה של 10 מיליון שקל לטובת העלאת ערוץ HD שיעביר את שידורי ערוץ 1.

"איננו מבינים כיצד הכסף הציבורי מופנה לטכנולוגיה שמשרתת קהל מצומצם - במקום לייצר תוכניות מקוריות כמתחייב מתפקידה של הטלוויזיה הציבורית", אמרו בערוץ 10 ל"גלובס", "שכן ההשקעה המדוברת משרתת רק ציבור שמנוי בחברות הכבלים והלוויין ושמחזיק באמצעים לרכוש טלוויזיות וממירים חדשים - ולא את כלל ציבור משלמי האגרה".

"עם זאת", אמרו בערוץ 10, "אנו מברכים על כל מהלך שיחזק את השידור הציבורי ומייחלים לרגע שרשות השידור תעמוד על רגליה ותתחיל לשאת בנטל הציבורי, שבשל חולשת השידור הציבורי מושת על זכייניות הטלוויזיה המסחרית".

באשר לשאיפות של ערוץ 10 להעלאת ערוץ HD משלו אומרים בערוץ: "העדיפות הראשונה שלנו בימים אלה היא ההשקעה בתוכן ובעיקר בתוכניות סוגה עילית. זאת התחייבותנו, ואנו עומדים בה בטרם שנתפנה להשקיע השקעות נוספות וחשובות".

ברשות השידור לא נשארו חייבים. "בשנים האחרונות העניק הרגולטור (המחוקק) לערוצים המסחריים בכלל ולערוץ 10 בפרט הקלות בסכומים העולים על 10 מיליון שקל, שעה שאגרת הטלוויזיה קוצצה ביותר מ-40%", נמסר מרשות השידור. "המהלך הנוכחי הינו הקדמת מימון לאור ההתקדמות במגעים ליישום הרפורמה. בה בשעה רשות השידור תמשיך לתגבר את ההשקעה בתוכן איכותי, לטובת כלל ציבור הצופים".