מכוניות ב-2 מיליון שקל: האם רולס-רויס ובנטלי בדרך לישראל?

יש מכוניות יוקרה שמעולם לא הגיעו לישראל כיוון שהיו יקרות מדי. תקדים של יבואנית מרצדס עשוי לשנות את התמונה

תייר שייקלע לארץ ויעיין במודעות הרכב העדכניות בעיתונים עשוי לחשוב שהגיע בטעות לדובאי או לאחת מנסיכויות המפרץ העשירות. למשל, מודעה שפורסמה החודש על-פני שני עמודים הוקדשה כולה למרצדס SLS, ספינת הדגל חדשה והאולטרה יקרה של מרצדס; במודעה אחרת כיכבה ה-C8 קומפיטוציונה האקזוטית של אלפא רומיאו, ובכמה נוספות הופיעה ה-R8 של אאודי בכל הדרה.

אלא שהמציאות, כרגיל, קצת פחות זוהרת. למעט סוכנויות שפרנסתן על אקזוטיקה ועל רכבי חלום, דוגמת יבואנית פורשה, רוב היבואנים עדיין מהססים אם להביא ארצה את ה"קרם דה לה קרם" המוטורי של יצרני הרכב שאותם הם מייצגים. השימוש במכוניות כאלה לגיטימי להאדרת שם המותג, אבל הסיכוי למצוא אותן במחירוני היבוא הרשמיים קלוש.

האם הבעיה היא בפרה שמסרבת להניק, או אולי בעגלים המקומיים שמסרבים להוציא מכיסם את הסכומים האסטרונומיים? התשובה אינה מובהקת. מצד אחד היו בישראל בשנתיים האחרונות כמה וכמה עסקות לרכישת כלי רכב שמחירם הרשמי כ-400 אלף דולרים ליחידה ויותר (אחרי מסים); מצד שני, חלק לא מבוטל מהעסקות הללו - כולל העסקה האחרונה לרכישת ה-SLS שמחירה הרשמי המרשים הוא כ-2.5 מיליון שקלים לצרכן - מבוצעות במסגרת עסקות טרייד-אין כנגד משומשות מאוד יקרות, שמחירן מקזז חלק נכבד מהמחיר.

בכל מקרה, עסקות מסוג זה, כמו גם מחיריהן של המכוניות שבהן מדובר, מגבילות מאוד את האפשרות ליבוא "עצמאי" סדיר, שאינו תחת קורת הגג של יבואני הרכב. אבל שוק הרכב הישראלי צועד קדימה, ולא מן הנמנע שבחודשים הבאים ילכו יבואנים נוספים בעקבות מרצדס בחיפוש אחר המגה עשירים המקומיים.

הנה כמה דוגמאות למכוניות מהסוג הזה, שלא מן הנמנע כי יגיעו ארצה.

בנטלי קונטיננטל >> לא הפולקסווגן של השכן

בנטלי קונטיננטל
 בנטלי קונטיננטל

כשאייל ברקוביץ' שב ארצה לפני כמה שנים, הוא התקשה להיפרד מהבנטלי GT האהובה שלו, והביא אותה ארצה עם מספר זר. זו בערך הפעם האחרונה שראינו כאן על הכביש בנטלי חדשה. המותג מסורב העלייה שייך לקבוצת פולקסווגן, חולק רכיבים עם רכבים אחרים של הקונצרן, ואפילו מוצע באירופה במחיר התחלתי "הגיוני".

דגם הבסיס הוא הקונטיננטל Flying Spur, המשלב אופי מובחן של בנטלי יחד עם ממדים "שימושיים" במושגים של הפלח המגה עשיר. אורכה של ה-Spur כ-5.3 מטרים, בסיס הגלגלים עומד על 3.06 מטרים, ומתלי אוויר מתוחכמים מבודדים את התא משיבושי כביש עממיים.

המנוע הוא גרסה משודרגת של ה-W12 המוכר של קבוצת פולקסווגן בנפח של שישה ליטרים, הספק של 560 כוחות סוס, ותאוצה מאפס למאה ב-5.2 שניות. מחיר המכונית בארצות הברית מתחיל ב-177 אלף דולרים, וגם בשקלול מחיר אירופי אנחנו מדברים על מחיר "ישראלי" מקביל לזה של המרצדס SLS - סביב ה-2.4 מיליון שקלים.

אופציה מעניינת

למי שמתעייף מ-250 קמ"ש מציעה בנטלי, בתוספת כמה עשרות אלפי אירו, את גרסת הספיד של הקונטיננטל, עם הספק משודרג ל-610 כוחות סוס, אפס למאה ב-4.5 שניות, והכי חשוב - ביטול הגבלת המהירות האלקטרונית, מה שמאפשר למכונית לשייט ב-326 קמ"ש, לא פחות.

אלפא 8C קומפיטוציונה ספיידר >> נשיכת העכביש

אלפא 8C קומפיטוציונה ספיידר
 אלפא 8C קומפיטוציונה ספיידר

האלפא 8C קומפיטוציונה הייתה ועודנה תרגיל שיווקי מבריק של קבוצת פיאט. היא משלבת עיצוב מרגש, שלדה אווירודינמית מתוחכמת עם הרבה "חוכמת מסלול", מרכב סיבי פחמן אקזוטי, וביצועים תואמים בזכות משקל נמוך ומנוע V8 בהספק 450 כוחות סוס. אף שספק אם עלויות הפיתוח והייצור שלה יכוסו אי-פעם - אפילו במחיר של 159 אלף דולרים ליחידה - תשומת הלב הציבורית שקיבל המותג אלפא הצדיקה את ההשקעה. המכונית ביקרה בישראל בכמה הזדמנויות, אך מעולם לא הוצעה ברצינות ללקוחות מקומיים.

ייצור סדרת הקופה, שכללה 500 יחידות, הסתיים מזמן, אבל תיאורטית החסידים יכולים עדיין להזמין את גרסת ה"ספיידר" המרהיבה לא פחות, שעדיין מוצעת בשווקים שונים תמורת כ-175 אלף אירו ליחידה. מדובר במזראטי בתחפושת אלפא, והספקולנטים ישמחו לדעת שאספנים משלמים כיום על ה-8C קופה הרבה יותר ממה שעלתה כחדשה.

אופציות

מי שלא הצליח לשכנע את היבואן להביא 8C בזמן יכול לנסות את מזלו עם המזראטי המקורית: מותג בעל מוניטין אקזוטי רב שנים. מחיר המזראטי GT הקלאסית, עם מנוע V8 בהספק 405 כוחות סוס מתחיל בארצות הברית ב-117 אלף דולרים. גרסת ה-S החזקה יותר עולה כ-137 אלף דולרים. אם לשפוט על-פי מכוניות עם תמחור דומה בחו"ל שנמכרות כאן (מרצדס CL63, למשל) אנחנו מדברים על משהו כמו 1.6 עד 1.8 מיליון שקלים בארץ, אחרי מסים.

לקסוס LF-A >> גם לטויוטה יש יוקרה

לקסוס LF-A
 לקסוס LF-A

החל מהשנה, גם לקונצרן טויוטה יש מכונית-על אקזוטית כדת וכדין. מדובר במכונית הספורט החדשה LF-A, שנושאת את שם המותג לקסוס ושפיתוחה ארך כמעט עשור. המכונית מיוצרת במספרים קטנים ובסדרה מוגבלת, וזוכה לביקושי יתר בעולם. לפיכך הופתענו מאוד לגלות שהיצרן אישר אותה - תיאורטית כמובן - ליבוא גם לישראל, כולל תג מחיר רשמי ואישורים טכניים לאקלים ולאספלט הישראליים, הישג לא מבוטל כשמביאים בחשבון את הדקדקנות של טויוטה.

אז למה תיאורטית? בגלל הנושא הפעוט של תג המחיר - 668 אלף אירו אחרי מסים ומע"מ ללקוח הישראלי. מי שירצה להזמין אחת, יתבקש בנימוס לשלם מקדמה של 25 אלף אירו, ולאחר מכן יוטס אחר כבוד למרכז בלונדון כדי לתפור לעצמו אישית את מאפייני הרכב, החל בחומרי הריפוד ועד צבע רפידות הבלם.

תמורת הסכום הנאה יקבלו הרוכשים המאושרים מכונית מסלול ללא פשרות: שלדה ומרכב שעשויים מחומרים מרוכבים; מנוע V10 ייחודי שמספק 552 כוחות סוס ב-9,000 סל"ד ומסוגל להטיס את המכונית הקלילה (1,480 קילוגרמים) ב-3.7 שניות מאפס למאה קמ"ש בדרך ל-325 קמ"ש; תיבת הילוכים ממוחשבת נוסח פורמולה 1 עם מצב אוטומטי; בלמי מירוץ מסגסוגת קראמית ועוד.

אופציה

מלבד עשרות גוני ריפוד וחומרי דיפון כמקובל, מציעה טויוטה אופציה דווקא להסיר פריטי אבזור ונוחות - כמו מערכת הקול והמושבים הסטנדרטיים - לטובת חיסכון של עוד כמה קילוגרמים במשקל.

רולס רויס >> רוח הרפאים תפתח את הדלת

רולס רויס
 רולס רויס

זיכיון היבוא של רולס רויס מוחזק זה שנים מספר בישראל (ובבולגריה) בידי חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו לישראל. אבל למרות השקה רשמית של המותג בארץ, ונסיעת מבחן לכל סלבריטאי ישראל במכונית הדגמה בארץ, מכירות המותג עצמו טרם החלו.

הנימוק המרכזי הוא כמובן הכסף; על אף שלרולס יש לא מעט מעריצים, טרם נמצא הלקוח שיהיה מוכן לשלם משהו כמו חצי מיליון אירו לפני מסים עבור הפרייבט הבאה שלו. המצב עשוי להשתנות בעקבות השקתה השנה של ה-Gohst החדשה והמעניינת. המכונית זכתה לכינוי "הרולס הקטנה", אבל "קטנה" זה מושג יחסי; היא אמנם קצרה בחצי מטר מאחותה הפנטום ושוקלת מאות קילוגרמים פחות, אבל עדיין נמתחת לאורך 5.4 מטרים וניצבת על בסיס גלגלים "נשיאותי" של 3.3 מטרים. מטרתה לפנות לקהל לקוחות צעיר יותר באמצעות שלדה עם כיול ספורטיבי יותר, מנוע V12 בנפח 6.6 ליטרים עם 563 כוחות סוס, שמאיץ אותה ב-4.9 שניות למאה קמ"ש, ועם הרבה טכנולוגיה עדכנית בתא הנוסעים הקלאסי.

גם המחיר "נגיש" יותר. מחיר הבסיס שלה בארצות הברית, למשל, עומד על 247 אלף דולרים בלבד, כמעט 138 אלף פחות מה"פנטום" הזולה ביותר. עם מעט יותר אבזור אפשר לחצות בקלות את ה-300 אלף דולרים לפני מס. בארץ המחיר המשוער יהיה כ-2.2 עד 2.4 מיליון שקלים; לא משהו שאי-אפשר לצלוח עם עסקת טרייד-אין יצירתית.

אופציות מעניינות

תמורת כ-5,000 דולרים ניתן לקבל את הגוסט עם חרטום בצביעה דו-גונית מיוחדת. עוד 5,000 דולרים יקנו גלגלי עשרים אינץ' עם דפנות לבנות. אופציות הגימור הפנימי כוללות עשרות אפשרויות.

עוד כמה מסורבות עלייה

מייבאך: מכוכבי רוק ועד אילי נפט

מרצדס הקימה את מותג העל שלה כדי לגזול לקוחות מרולס-רויס, שנחטפה מתחת לאפה על-ידי הארכי-יריבה ב.מ.וו. למרות חדירה לא מבוטלת למעוזי היפים והעשירים (מאוד) בעולם, החטיבה עצמה לא נחשבת לסיפור הצלחה כלכלי. בישראל היא עדיין מסורבת עלייה בשל מחיר התחלתי של כ-366 אלף דולרים לצרכן בארצות הברית לדגם ה-57 ה"קצר". אצלנו אפשר לתרגם זאת ל-3 מיליון שקלים.

למבורגיני גאיירדו: האיטלקייה של אאודי

למבורגיני, ממותגי האקזוטיקה המוכרים בעולם, היא חלק מקבוצת פולקסווגן. לפיכך אפשר להניח שאם יבואני פולקסווגן בישראל היו מתעקשים הם היו יכולים לקבל את זיכיון היבוא לארץ ללא קושי. ב-206 אלף דולרים בארצות הברית כבר אפשר לרכוש גאיירדו חדשה עם מנוע V10 וביצועים מעוררי אדרנלין. האופטימיסטים טוענים שהשקת האאודי R8 בישראל היא בבחינת "הכנה רכה" לדבר האמיתי. נחכה ונראה.

מאזדה:

RX 8

הדבר הכי אקזוטי של מאזדה, בוודאי מבחינה טכנולוגית, הוא מכונית הספורט RX8 שבחרטומה מנוע רוטורי יחיד מסוגו בעולם.

למכונית יש עיצוב מרהיב, שלדה חדה כתער ומשקל קליל, מחיר סביר, ואפילו תא נוסעים שימושי. למרות אמינותה המוכחת, טענת היבואן היא שמאזדה מסרבת לאשר יבוא של המכונית ארצה משיקולי אקלים. נגיד.