קשת תשקיע ב-2011 סכום של 100 מיליון שקל בדרמות

זכיינית ערוץ 2 תשקיע את הסכום ב-20 פרויקטים טלוויזיוניים מתוסרטים ■ ייתכן כי המהלך לוקח בחשבון מעבר לשידור של 7 ימים בשבוע והכנה לעובדה כי זכיינית שלא תעמוד במחוייבויותיה לא תוכל לעבור לרישיון

שנת 2011 עומדת להיות שנת שיא בהשקעה בדרמות עבור זכיינית ערוץ 2 קשת. ל"גלובס" נודע כי בתוכנית העבודה של השנה הקרובה מתוכננת קשת להשקיע 100 מיליון שקל ב-20 פרויקטים טלוויזיוניים מתוסרטים. מדובר בסכום הגבוה ביותר שהשקיעה הזכיינית בתחום בשנה.

קשת היא הזכיינית שהתחייבה לעשייה הגבוהה ביותר בתחום הדרמה במסגרת המכרזים על הערוצים המסחריים, ולכן עליה להפיק יותר מרשת ומקשת בתחום הסוגה עילית. לכך מצטרפת העובדה כי שנת 2012 צפויה להיות שנת המעבר לרישיונות, אשר בתומה תימדד עמידת הזכייניות במחוייבויותיהן.

לא מן הנמנע כי חלק מתהליך הפיתוח המואץ של הדרמות לוקח בחשבון מעבר לשידור של 7 ימים בשבוע והכנה לעובדה כי זכיינית שלא תעמוד במחוייבויותיה לא תוכל לעבור לרישיון.

לדברי מנהל הדרמה של קשת, עמיר מאורי, "2011 תהווה אבן-דרך במקום הדרמה בפריים-טיים. כל התפיסה אומרת שאנחנו נמצאים במצב שיש כל הזמן דרמה בפריים-טיים, וכל הזמן דרמה במצב של צילומים".

על המסך של קשת בשנת 2011 צפויות להיות משודרות 10 דרמות, והיתר תהיינה בצילומים או בשלב פיתוח כזה או אחר.

לדברי מאורי, השנה קשת תבחן לראשונה גם שידור של דרמות רבות פרקים ולא רק דרמה קצרות עונה או קומדיות. "אנחנו שואפים להעלות בהקדם עונות שניות של דרמות שכבר שודרו ומתכננים להעלות דרמות שהאפשרות לעונה שנייה שלהן תהיה מיידית", אמר.

בימים אלה מתאמצת קשת לעמוד במחוייבויות הדרמה שלה לשנה זו. זאת בעקבות עיכובים בהפקות של "פולישוק", שתדחה לשידור לשנה הבאה, ו"רמזור", שצילומיה נדחו בשל הריונה של יעל שרוני. עונה 3 של "רמזור", עם זאת, תחל בשידורה לקראת סוף השנה הנוכחית, בנוסף לעונה השנייה של "עבודה ערבית" שתעלה בראשית יולי.

כמו כן תעלה השנה "חיים אחרים", דרמה על רקדן דתי, ושתי דרמות בודדות נוספות. עוד דרמות מתוכננות: "פלפלים צהובים" בכיכובם של עלמה זק ויהודה ברקן המצטלמת בימים אלה, ועונה נוספות לדרמה "חטופים".

"עבודה ערבית" תשוב לעונה שלישית, ובימים אלה יצאה לצילומים "מעצר בית" של טל פרידמן ואייל קיציס. כמו כן מפותחות דרמה משפטית בשם "דלתיים סגורות", דרמת משטרה - "חדר חקירות", סדרה מבית "ארץ נהדרת" בשם "עצור משטרה", ופיילוט לסדרה "יום האם" המבוססת על הטורים של דניאלה לונדון-דקל.

עוד בעבודה: "חדר לידה" (תמר מרום), "סיגי" (עירית לינור), "סרוגייט" (נפתלי אלטר ומיכל ורשאי), ו"כמעט גן-עדן" (בני בשן ואבירם בוכריס).