מהפך מיתוגי: ליגת העל בכדורגל תיקרא מהעונה "ליגת ווינר"

בעקבות ההתחזקות של המותג "ווינר" וסיום הקשר עם הליגה בכדורסל, החליטו במועצת ההימורים על שינוי קונספט כבר מעונת 2010/11; מנכ"ל הטוטו-ווינר, עופר פרי: "הווינר חוזר מעכשיו למקומו הטבעי"

ליגת העל בכדורגל תיקרא החל מהעונה הקרובה "ליגת ווינר". כך הוסכם היום (ה') בין הנהלת הטוטו-ווינר לבין ההתאחדות לכדורגל. למעשה מדובר במיתוג מחדש של הליגה, שנקראה בשנים האחרונות "ליגת טוטו", בעוד שהמותג "ליגת ווינר" היה משוייך לליגת העל בכדורסל.

המהפך המיתוגי נובע בעיקר מההחלטה של הטוטו-ווינר שלא להאריך את הסכם החסות עם מינהלת הליגה בכדורסל, עבורו שילם הטוטו-ווינר 7.1 מיליון שקלים. בנוסף, בשנים האחרונות הפך הווינר למותג המוביל של מועצת ההימורים, והפך לאחראי על כ-80% מההכנסות.

עופר פרי, מנכ"ל טוטו-ווינר: "החיבור שלנו עם הכדורגל הישראלי הוא טבעי. ווינר הוא לא רק מותג ההגרלות המוביל בארץ, אלא עיקר הכנסותיו נובעות מהכדורגל. יש, לכן, היגיון עסקי, מיתוגי ופרסומי ליצור שילוב בין המותג המוביל לבין הענף הפופולרי ביותר, המניע את הפעילות הכלכלית שלנו". עוד הוסיף פרי כי "אנחנו סבורים שהחיבור של הכדורגל הישראלי עם ווינר יוצר מצב של מנצחים. הדבר יאפשר לשדרג את הליגה הישראלית, לתת לה ציביון דינמי וצעיר יותר ולמצב אותה מחדש. ווינר חוזר מעתה למקומו הטבעי".

עופר פרי
 עופר פרי

עופר פרי. "החיבור עם הכדורגל הישראלי טבעי"

אבי לוזון, יו"ר התאחדות לכדורגל, ציין: "אנו שמחים לכל שיתוף פעולה עם טוטו-ווינר, במסגרתו יגדלו הכנסות הטוטו-ווינר לטובת הספורט בכלל והכדורגל בפרט. מותג הווינר הגיע לביתו הטבעי. באופן מעשי, מדובר בשינוי בצבע, במראה ובתחושה של הכדורגל הישראלי בעקבות השילוב עם ווינר".

במסגרת ההסכם השיווקי, יופיע המותר "ווינר" על חולצות השחקנים, על השילוט במגרשים, בכל הפרסומים ובטקס הפתיחה.

ההסכם השיווקי התלת-שנתי בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו-ווינר נכנס לעונה האחרונה שלו. במסגרת ההסכם מקבלת ההתאחדות לכדורגל כ-60 מיליון שקל בעונה.

מותג הטוטו לא ייעלם לגמרי מהכדורגל, ולמעשה יישאר במסגרת "גביע הטוטו".