מינויו של ד"ר אמיר גילת ליו"ר רשות השידור נדחה שוב

בתום ישיבה מיוחדת שהתקיימה היום לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמבקש לקדם את מועמדותו של דוברו לשעבר - הוחלט בוועדה לבקש עוד "הבהרות" באשר לגילת

ועדת שפניץ מתקשה לאשר את מינויו של ד"ר אמיר גילת ליו"ר רשות השידור - כך נודע ל"גלובס". בתום ישיבה מיוחדת שהתקיימה היום (א'), לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שמבקש לקדם את מועמדותו של דוברו לשעבר, הוחלט בוועדה לבקש עוד "הבהרות" באשר לגילת.

כפי שנחשף ב"גלובס", גילת הועמד בעבר בפני ועדת המינויים של השירות הציבורי, וזו עדכנה כי קיימות מגבלות שונות למינויו - בין השאר בשל חוסר ניסיונו בניהול מערכות שעוברות רפורמה והקשר הפוליטי שלו לנתניהו, שגילת שימש דוברו בזמן שהיה שר האוצר.

לאחר שהובהר כי יש מניעה משפטית למנות את יעקב בורובסקי לתפקיד, הפך אמיר גילת למועמדו העיקרי של ראש הממשלה לתפקיד. גילת משמש ראש מערך ההסברה של אוניברסיטת חיפה, ואמור לשמש כחבר מליאת רשות השידור. גם באשר למינויו זה יש הסתייגויות.

ברשות השידור כבר יותר משנה אין יושב ראש ומליאה, ולמעשה היא מתנהלת ללא מנגנוני הפיקוח הקיימים בחוק ואשר היא כפופה להם. כיום מונה הוועד המנהל של הרשות 4 אנשים בלבד, שאמורים לאשר את כל הפעילות העסקית והתוכנית בשידור הציבורי.

על המליאה הבאה של הרשות יהיה להוביל את הרפורמה, שבמסגרתה יפרשו 700 מעובדי הרשות, וכן ייעשה שדרוג טכנולוגי ומבני מסיבי.

מוועדת שפניץ נמסר כי הדיונים בעניין גילת נמשכים.