חוזה ענק ל-ECI טלקום: 800 מיליון דולר ב-3-5 שנים

חתמה על חוזה ענק עם BT-Openreach מקבוצת British Telecom במסגרתו תהפוך לשותף אסטרטגי בפרויקט ענק לשדרוג תשתיות הפס הרחב בבריטניה ■ רפי מאור: "הזכייה מהווה הישג אסטרטגי חשוב"

חברת ECI טלקום, ספקית בינלאומית של פתרונות רישות של הדור הבא, דיווחה היום (ג') כי חתמה על חוזה ענק עם BT-Openreach מקבוצת British Telecom במסגרתו תהפוך לשותף אסטרטגי בפרויקט ענק לשדרוג תשתיות הפס הרחב בבריטניה.

במסגרת ההסכם הרב שנתי תשתף אי.סי.איי פעולה עם BT-Openreach בפריסת רשת גישה של הדור הבא (NGA) עד לכ-18 מיליון בתים ועסקים ברחבי בריטניה בשלוש עד חמש השנים הבאות. התחלת פריסת הרשת על ידי אי.סי.איי צפויה במהלך החדשים יולי - אוגוסט. שווי ההסכם מוערך בכ-800 מיליון דולר.

הפרויקט רחב ההיקף לשדרוג תשתיות הגישה לתשתיות הדור הבא (NGA) בבריטניה הנו התכנית הגדולה מסוגה באירופה. BT-Openreach הוקמה ב-2006 במטרה להקים תשתית NGA יחידה שתאפשר לספקי התקשורת השונים גישה שווה לרשת הגישה המקומית של בריטניה ותבטיח תחרות הוגנת.

BT-Openreach הכריזה לאחרונה על תוכניות להשקיע מיליארד ליש"ט נוספים (2.5 מיליארד ליש"ט בסך הכל) בהרחבת הפריסה של הרשת לכשני שליש מבתי האב בבריטניה עד 2015. הצורך ביצירת תשתית גישה ארצית יחידה מעסיק כיום מדינות רבות, בהן ישראל, בה מקדם משרד התקשורת יזמה דומה אשר נמצאת בשלב הניסוי על ידי חברת חשמל בקרית שמונה.

רפי מאור, נשיא ומנכ"ל אי סי איי טלקום אמר כי, "הזכייה בפרויקט היוקרתי לשדרוג רשת הגישה בבריטניה מהווה הישג אסטרטגי חשוב, שיסייע לחברה בפתיחת דלתות בקרב קהלי מטרה חדשים כמו גם, ימנף את צמיחתה העתידית." מאור הוסיף עוד כי, השתתפות בפרויקט בסדר גודל כזה מעידה על יכולתה של ECI להפוך לשותפה אסטרטגית של חברות בינלאומיות מובילות, לנהל פרויקטים מורכבים עתירי היקפים ולתת מענה לצרכים הייחודיים של ספקיות תקשורת מהשורה הראשונה כגון BT הנחשבת למובילת דעה טכנולוגית עולמית.

ECI, שמרכזה בישראל, נוסדה ב-1961, ומספקת פתרונות רשת ממוקדי לקוחות לספקיות התקשורת הגדולות בעולם. החברה מספקת גישה סקלבילית רחבת פס, תשתיות תעבורה והעברת נתונים המספקים את הבסיס לתקשורת של המחר, כולל שירותי קול, IPTV, מוביליות ופתרונות עסקיים אחרים של הדור הבא.