המדריך לעשיר המתחיל

רגע לפני שחולמים על הצטרפות ל-8,419 חברי מועדון המיליונרים הישראלי, כדאי לדעת שהכסף הגדול אמנם מפנק, אבל גם שוחק את העובר ושב בקצב מסחרר. הבית, הגינה, הילדים, החופשות, וגם סממני הסטטוס שאי-אפשר בלעדיהם. 40 נקודות למחשבה > ורד קלנר

רוכים הבאים, מיליונרים חדשים. תתחדשו. שמחים מאוד לפגוש אתכם. בואו, היכנסו והתכבדו. מאוד נחמד וממוזג פה במועדון המתרחב של המיליונרים הישראלים (כבר 8,419 חברים). אמנם, רף הכניסה על פי דוח העושר העולמי, שפרסמו בחודש שעבר בנק ההשקעות מריל לינץ' וחברת הייעוץ קאפג'מיני, לא מאוד גבוה: רק מיליון דולרים נזילים, ואתם בפנים. ובכל זאת, תוספת של 2,500 חברים חדשים למועדון האקסקלוסיבי בשנה אחת (זינוק של 43% ב-2009 לעומת 2008), זה לא צחוק. זה זינוק ששם את ישראל במקום השלישי בדירוג העולמי לגידול בשיעור המיליונרים, אחרי הונג קונג (104%) והודו (51%).

אבל לפני שתיכנסו למועדון, חשוב שתדעו: החיים אצלנו אמנם טובים, אבל קצת יקרים. קניתם בית? הצטיידתם במכוניות? שמתם כמה מיליונים בטראסט פאנד בשביל הילדים? זה נחמד מאוד, אבל זו אפילו לא ההתחלה. דווקא השגרה הפרוזאית במועדון שלנו, בין המשכורת של הנהג לסוף השבוע במונטה קרלו, היא שתשחק באיטיות את העובר ושב. אלה המותרות שניכסנו לעצמנו בהתחלה כסמלי סטטוס, אבל עם הזמן הם כבר הפכו להרגל שאי-אפשר בלעדיו. כמו אוויר ממוזג לנשימה או כוס שמפניה ביום קיץ מהביל. גזרו ושמרו על מנת שלא ניפגש בעוד כמה שנים אצל כונס הנכסים.

ניהול משק בית | 9,000 שקלים בחודש לא כולל נסיעות

כל בוקר היא מגיעה בסביבות שבע וחצי. על הפרק: קניות, כביסה, סידור ארונות, ניקוי אבק, הצעת מיטות, בישול וניקיון כללי. ארבעים שעות שבועיות. כשמדובר בבית של 500 מטר פלוס, אי-אפשר להסתפק בפחות. בצהריים היא תקבל את הילדים שחזרו מבית הספר, תגיש להם את השניצל והפסטה (כי הרגלי אכילה גרועים חוצים מעמדות), תפנה את השולחן ותצחצח את המטבח, מה שישאיר לה עוד שעה וחצי לגיהוצים. כל זה ב-6,200 שקלים, לא כולל נסיעות וביטוח לאומי או רפואי, תלוי בסטטוס של העובדת.

לעבודות ניקיון כבדות יותר כמו חלונות, תריסים וספונג'ה, רבים מעדיפים להעסיק גברים. פעמיים בשבוע, 45-50 שקלים בשעה - עוד משהו כמו 3,000 שקלים בחודש, פלוס מינוס. טלפון אחד לתמר רובינשטיין, בעליה החוקיים של חברת השמה לעובדים לבית, וכל גחמה תמצא פתרון תמורת הסכום הנכון.

גינון | 12 אלף שקלים בחודש בלי שתילה

הלכתם לעבודה והשארתם מאחוריכם רק חול וחול, וכשחזרתם בערב קיבלה את פניכם גינה מטופחת עם פאסון של אני-פה-כבר-שלושים-שנה. שלא יגידו שאתם כסף חדש. זו כנראה הסיבה לכך שגינת "הכול מוכן" היא הטרנד החם בשוק מעצבי הגינות. עכשיו רק נותר לוודא שהשמש הקופחת ועקבי הסטילטו של אורחות הקוקטייל האחרון לא יחרבו את המאמץ. לשם כך תשכרו את שירותיה של חברת החזקת גינות.

גינה בשטח חמישה דונמים תדרוש את טיפולם המסור של ארבעה גננים חסונים, פעם בשבוע, לחמש שעות. זה כולל ניקיונות, גיזומים, דישונים לדשא ולעצים. העלות הממוצעת לחודש: 12 אלף שקלים. בחודש שיש בו גם שתילה החשבון יכול להגיע ל-18-20 אלף שקלים.

חשבון ההשקיה, למקרה שתהיתם, טובע בתוך חשבון המים הכללי של הבית. בבית בכפר שמריהו, עם גינה של פחות מדונם, במהלך העונה היבשה, חשבון המים מגיע ל-9,000 שקלים לחודשיים.

ריהוט לגינה | 34 אלף שקלים לשלוש עונות

עכשיו, כשפרחי האגפנתוס בסגול ובלבן נקלטו, הגיע הזמן לקפוץ לטולמנ'ס ולתבל אותם בריהוט גינה חדש של חברת DEDON הספרדית (33,980 שקלים), שעמידותו המרשימה בתנאי מזג האוויר הלבנטיניים מבטיחה שהוא יחזיק מעמד לפחות עד שתחליפו אותו בעוד שלוש עונות.

גדר הפרדה | מיליון שקלים ולא רואים את החיישנים

אין מי שיכול להרשות לעצמו להפקיר את ביתו (ואת ריהוט הגן) ללא מערכת אזעקה עם חיישנים עם קרני לייזר ועם מצלמות המחוברות למוקד (מ-25 אלף שקלים עד מיליון שקלים - תלוי בגודל ובנפח). "אחוזה בבצרה זקוקה למערך אבטחה טכנולוגי גדול ומשוכלל יותר מהדירה של אהוד ברק באקירוב", מסביר בעל חברת אבטחה. גם גדר ראויה, כמו זו של עופר נמרודי בסביון, למשל, לא תמצאו על מדף מבצעי סוף העונה. זו גדר חכמה, דקורטיבית ואלגנטית, שלא מסגירה את החיישנים השזורים בה. המחיר: 2,000 שקלים למטר.

שמירה | 30 אלף שקלים בחודש לזקיפים. המטכ"ליסטים עולים יותר

למרות כל האמצעים הטכנולוגיים, יש מי שבוחר לבצר את עצמו גם עם שמירה אנושית על הבית. זקיפים, בשפה המקצועית. ילדים טובים בוגרי יחידות קרביות, אבל לרוב לא מהמובחרות שבמובחרות, שעם או בלי נשק נותנים לבית לוק של אחוזה. עלות הזקיפים מסביב לשעון: 25-30 אלף שקלים בחודש, פלוס %5-10% לחברת השמירה.

אבטחה צמודה ביומיום היא לא מצרך הכרחי ומקובל במקרה של המיליה העסקי, אם כי יש מיליונר אחד, גבוה-גבוה ברשימה, שמסתובב עם ליווי של מאבטח צמוד, בעלות מוערכת של 20-30 אלף שקלים בחודש. מתי כן נהוג להצטייד באבטחה? באירועים סגורים, כשיש להרחיק את המטרידים. ההבחנה שאנשי המקצוע עושים היא בין שרירנים, לרוב ממוצא רוסי, שיאבטחו את האירוע שלכם ב-100 שקלים לשעה עבור שני שומרי סף, ובין מאבטחי יוקרה, יוצאי סיירת מטכ"ל ושלדג, שידגמנו "אביב נעורים" גם במראה וגם ביכולות, ואפילו יכניסו אינפוזיה לאורחת רעבה מדי, אם רק צריך. המחיר באלפים. אלא מה.

מיזוג | 2 מיליון שקלים למקסי מרכזי

חודש יולי הגיע, ואף על פי שאוטוטו אתם טסים להצטנן באקלים נוח יותר, אתם שמחים שלא חסכתם על סעיף המיזוג בשיפוצים האחרונים. 2 מיליון שקלים, ויש לכם סתיו אירופי בסלון. ובכל פינה אחרת גם.

החזקה | 1,700 שקלים לחודש להחלפת מנורה

זה המחיר, על בסיס קבוע, שיעלה לכם ביקור שבועי של איש תחזוקה, שישמור עליכם מפגעי הבלאי. הוא יחליף נורה, יתלה תמונה, ינקה את הפילטר במזגן, יחליף את הצילינדר בדלת, ימרח רובה בפינת האמבטיה. מה שצריך. אם כי פיצוץ צינור או תיקוני צבע לרוב יגיעו בתוספת מחיר.

בריכה | 1,000 שקלים לחודש לא כולל המילוי הראשוני

דווקא מים אנחנו לא מבזבזים. מילוי ראשוני של הבריכה יעלה 800-1,000 שקלים, לא יותר. וזה מספיק לכמה שנים. בתנאי שמתחזקים את הבריכה כמו שצריך. מזל שיש פול-מן. 850-1,000 שקלים בחודש, והוא בא פעם בשבוע, מנקה את הבריכה ומחדש את החומרים לניקוי המים.

אופר לילדים | 6,000 שקלים לחודש כולל נסיעות

מאז שזה הפך למסובך להעסיק עובדת זרה בפרובינציה שלנו, מלאכות הבית הולכות ומתפצלות בין יותר ויותר אנשים. בשעה שהאחראית על משק הבית תגיש את ארוחת הצהריים לילדי בית הספר, תצטרף אליה גם המטפלת. היא תארח לילדים חברה בשעת הארוחה, תעזור להם בהכנת שיעורי הבית, תאסוף בארבע את ילדי הגן, ותתחיל בתמרוני ההסעה המסובכים לחוגים (ראו בהמשך) ולחברים.

לפעמים המטפלת נמצאת בבית לצד האם, לפעמים במקומה. כך או כך, את האב יפגשו הילדים בסוף השבוע ובחופשות משפחתיות בפרובנס. המטפלת תישאר עד שעת ההשכבה, ולפעמים גם תמשוך כבייביסיטר אל תוך הלילה. עלות המטפלת 35-40 שקלים לשעה, ואם יש לה מכונית אז 40 פלוס. מטפלת בתינוק ל-8-9 שעות ביום תקבל 5,200-5,600 שקלים בחודש, פלוס נסיעות וביטוח לאומי.

אחות לילה | 20 אלף שקלים לחודש ליולדת הטרייה

עיגולים שחורים מתחת לעיניים זה הכי מתנגש עם שמלת התחרה של ולנטינו בצבע ניוד (3,990 שקלים). לכן, כשיש תינוק בבית, מומלץ לתגבר את הלילה בתמיכה נוספת. יש מי שישכרו את שירותיה של מטפלת לילה רק בשבועות הראשונים אחרי הלידה, שלוש-ארבע פעמים בשבוע, כדי להתאושש. יש מי שיאמצו אותה עד שהעולל יסגל הרגלי שינה אטרקטיביים יותר. העלות: 300 שקלים ללילה, ואם היא אחות במקצועה אז 500-600 שקלים ללילה.

גנים | 2,500 שקלים לחודש וביום ראשון סגור

אפשר לשלוח את הילד לגן פרטי רגיל, וזה בסדר גמור. אבל אם אתם רוצים שהוא יגיע לכיתה א' עם אנגלית משופצרת, לכו על גן הילדים של בית הספר האמריקאי הבינלאומי בכפר שמריהו (בית הספר עצמו עבר לאבן יהודה). העלות זניחה: 2,500 שקלים בחודש. רק אל תשכחו לאסוף את הילד ב-12 וחצי בצהריים, אז כידוע מסתיים יום העבודה בשכונה. וחוץ מזה, הגן סגור גם בימי ראשון. מזל שיש לכם מטפלת.

בית ספר | 70 אלף שקלים בשנה לא כולל דמי רישום

המשך לימודים בבית הספר האמריקאי יעלה לכם סכום חד-פעמי של 20 אלף שקלים (דמי רישום), פלוס 6,700 דולרים בשנה (לא משנה לאיזו כיתה), פלוס שכר לימוד, שבכיתות בית הספר היסודי יסתכם ב-59,100 שקלים בשנה, בחטיבת הביניים ב-65,100 בשנה, ובתיכון ב-71,100 שקלים לכל שנת לימוד.

שיעורים פרטיים | 1,200 שקלים בחודש לתגבור של האנגלית והמתמטיקה

כדי שהילדים יוכלו לרשת את האימפריה הכלכלית שבניתם (או שירשתם) מבלי לעשות פדיחות, רצוי שיצאו לעולם עם תעודת בגרות ראויה. לכן מומלץ לחזק את המטפלת הקבועה שמסייעת להם בהכנת שיעורי הבית גם במורות פרטיות לאנגלית ולחשבון (כי בואו נודה: אלה לא הציונים בהיסטוריה ובתנ"ך שיכניסו אותם לבית הספר לעסקים של הרווארד). מינימום פעם בשבוע לכל ילד. לפני מבחן - שלוש פעמים בשבוע. 150 שקלים לשעה.

חוגים | אלפיים שקלים בחודש רק הטניס והגיטרה

פרטי. זה מה שהולך עכשיו. חוג טניס? פרטי (פעמיים בשבוע, 150 שקלים לשיעור). גיטרה בס? פרטי (120 שקלים ל-45 דקות). אבל גם כדורסל זה פרטי. "אף על פי שזה משחק קבוצתי", מודה מורה בתחום. ככה הילד לא יבכה אם לא ימסרו לו. 130 שקלים לחצי שעה.

קייטנות | 2,450 דולרים לשבוע במנצ'סטר יונייטד

סאמר סקול (4,700 דולרים לשלושה שבועות בארצות הברית) זה הכי 2007. היום מומלץ לשלוח את הילדים לקייטנות בוטיק. הכי חמה היום היא קייטנת כדורגל. אפשר באנגליה (שישה ימים 2,450 דולרים), אפשר בספרד (שבועיים 3,800 דולרים). פנסיון מלא, שמונה שעות אימון ביום. נכון, זו קריעה, אבל אחר כך יהיה לילד זמן לנוח בשבוע שנעשה עם כל המשפחה ביאכטה ביוון (ראו בהמשך).

ילדים גדולים | 8,000 שקלים לחודש לפני ה-MBA

הם סוף-סוף עזבו את הבית, אבל הם עוד לא ממש עומדים על הרגליים. אז בינתיים (עד שהם יצטרפו לעסק המשפחתי) מחליקים להם את שכר הדירה (חדר וחצי במרינה בהרצליה, 5,000 שקלים בחודש), מחזיקים להם את המיני קופר (2,000 שקלים בחודש), שיוכלו לקפוץ לבקר, וגם מכסים את הוצאות הנייד (1,000 שקלים בחודש) כדי שיהיו זמינים. וזה לפני כיסוי החשבון הפתוח בארקפה, הבגדים והנסיעות לחו"ל. אבל אין על מה להתלונן. בעוד שנתיים הם ייסעו ללימודי ה-MBA בסטרן באוניברסיטת ניו יורק (80 אלף דולרים בשנה), ואז כל ההוצאות ישלשו את עצמן. העיקר שיהיו מאושרים.

בגראז' | 2 מיליון שקלים לא כולל האוטו של הילדה

בעל הבית מצויד ב-BMW סדרה 7, כי הוא צריך איכשהו להגיע לעבודה (700 אלף - מיליון וחצי שקלים, תלוי באילו שדרוגים הוא פינק את עצמו). אשתו מסתפקת ב-BMW X5 (חצי מיליון ומעלה) כי הכניסה לחניון בקניון רמת אביב, עם כל פסי ההרעדה ששתלו שם, היא ממש כמו נסיעת שטח. עכשיו רק נותר להחליט איזו מכונית לקנות לגדולה.

החזקת המכוניות | 15 אלף שקלים לשנה, לא כולל הבלאי

ביטוח חובה ומקיף לרכב פאר יעלה בין 8,000 ל-14 אלף שקלים בשנה. טיפול תקופתי שגרתי (נגיד 15 אלף קילומטרים) יגיע ל-2,000 שקלים. אבל כמה בלאי כבר יכול להיות במכונית בת שנה גג?

נהג בוס | 15 אלף שקלים לחודש והזמנה לבר מצווה

הוא מסיע את הבוס לעבודה, אוסף את הניקויבש, בודק שמן-מים באוטו של האישה, לוקח למוסך את האוטו של הבן ומוודא שהטסט של כולם בתוקף. פעם קראו לו נהג (8,000 עד עשרת אלפים שקלים בחודש, תלוי אם הוא עובד בשישי), היום הוא "אחראי צי רכב". ואם הוא מצליח להרים את הראש ממכסה המנוע, וגם להפוך לאיש סודו של הבוס, זה שגם יעשה בשבילו "סידורים אישיים", אז שכרו ישתדרג בהתאמה לאזור ה-15 אלף שקלים. והשמועות אומרות שהוא גם יוזמן לבר המצווה של הבן.

ניקיון הרכב | 600 שקלים לחודש מינימום

אלה המכוניות שהמראה המאובק לא יושב עליהן. לכן לפחות פעם בשבוע, ואם היה שרב אז פעמיים, רצוי להעביר עליהן איזה ויש. לא כזה סיפור. 80 שקלים למכונית. ואולי פעם בשנה אפשר לפרגן למכונית ניקיון דיטיילינג, שכולל תיקון פגמי צבע, תיקון ריפוד העור וסריקת החריצים עם מנקי אוזניים. עניין של 400-500 שקלים.

רכב אספנות | 400 אלף שקלים ליגואר האקזוטית

אנחנו לא פה כדי לנקר עיניים, לכן לא יתפסו אותי נוסע לעבודה עם היגואר האקזוטית (מחירי מכוניות אספנות של מותגי היוקרה הם 150-400 אלף שקלים, ואף יותר אם השיפוץ מעולה או שמדובר ברכב נדיר במיוחד), שהצטרפה לאחרונה לגלריית רכבי האספנות שלי. אבל בשבת, הו בשבת, אז היא וחברותיה יוצאות מהאורווה להתאוורר. נכון, זה תחביב מעט אקסטרווגנטי, אבל קשה לעמוד בפיתוי.

טיסות | עשרת אלפים דולרים לניו יורק בפירסט

מינימום ביזנס, רצוי פירסט. כן, גם עם הילדים. כן, גם בטיסות פנימיות קצרות. לניו יורק ובחזרה, לדוגמה, אפשר להגיע ב-4,000 דולרים בביזנס. או בעשרת אלפים בפירסט. פלוס מינוס. תלוי בחברת התעופה ובקטגוריה של הכרטיס.

חופשות | 35 אלף אירו לחודש במונטה קרלו

אחרי שבחורף מיצינו את קורשוול (1,500 אירו ללילה במלון באחד מאתרי הסקי המשובחים בעולם), נראה שהקיץ המתקרב יהיה הרבה יותר ממוזג בדירת פנטהאוז במונטה קרלו (דופלקס מרוהט, 460 מטרים, נוף לים, סלון מרווח, חמישה חדרי שינה, ארבעה חדרי אמבטיה, מטבח מצויד, חדר עבודה וחדר כביסה, שתי חניות עם אפשרות לשלישית, בריכה על הגג. 35 אלף אירו לחודש). אפשר גם להזמין חברים לסופשבוע, ויהיה שמח.

ואם יימאס לנו לרבוץ, אפשר להתנסות בטיול שנתפר בדיוק למידתנו על-ידי חברת מוסקט טיולי בוטיק: עשרה לילות בחבל רג'סטן שבהודו. עם טיסות בפירסט, טיסות פנימיות בביזנס, לינות במלונות בוטיק ובארמונות, מדריך פרטי ונהג צמוד, המחיר בסביבות 15 אלף דולרים לאדם.

מלונות | אלף אירו ללילה, כולל הדיאט קולה

לפעמים נחמד לגוון ולקפוץ למלון ביבלוס בסן טרופה, שתמורת 850 אירו ללילה בסוויטה ממוצעת מוכן לארח גם את הכלב שלנו. משם נתגלגל לקלאב 55 הסמוך, ולחופיו הנדירים. נשלם 120 אירו ליום ונקבל זוג כיסאות נוח. על כוס דיאט קולה נוסיף עוד 12 אירו. לרוויה.

ספורט | עשרת אלפים דולרים לגמר המונדיאל

אתה עובד כל-כך קשה שכבר אין לך זמן לשיחה בארבע עיניים עם הילד? אין כמו קצת זמן איכות של אב ובנו על ספסלי האצטדיון בברצלונה. או במדיסון סקוור גרדן בניו יורק, או אפילו בווימבלדון הלונדוני. בשבילו זה מסע מרופד לגמר ליגת האלופות במדריד, ובשבילך, ובכן גם בשבילך זה מסע מרופד לגמר ליגת האלופות. טלפון אחד לחברת כיוון אחר, והם כבר יסדרו לך טיסות, מלונות ומקומות ישיבה ממש על האקשן, במחיר סביר של 4,000 אירו לאדם. מסע לחצי גמר ולגמר המונדיאל מגיע לבין 8,000 לעשרת אלפים דולרים לאדם.

יאכטות | 100 אלף אירו לשבוע בריביירה

נכון שבקרואטיה אפשר למצוא יאכטה בחצי מחיר, אבל זה בקרואטיה. אם אתם רוצים שבוע על יאכטה בגזרת הריביירה הצרפתית, זה כבר יכול להגיע ל-100 אלף אירו. בתמורה תקבלו צוות עובדים, ארבעה חדרי אירוח. לא כולל מצרכי מזון.

מסעדות | 5,000 שקלים בחודש לא כולל הלובסטר בטייק אוויי

הקציצות, המג'דרה והסלט שהמבשלת טרחה עליהם בבית - זה נחמד ומאוד אותנטי. בשביל הילדים. אחרי גיל 16 אפשר לעבור לתפריט של כתית (טלה אביבי, 225 שקלים) ושל מול ים (שרימפס בחמאת עגבניות 230 שקלים). בחוץ אוכלים שלוש-ארבע פעמים בשבוע, וכשרוצים משהו ביתי יותר תמיד אפשר להזמין טייק אוויי מיקימונו (לובסטר, 305 שקלים), ובתנאי שזו לא עונת האירועים, שאז אין זמן לכלום.

אירועים | 100 אלף דולרים ושיהיה במזל טוב

פתיחה. סגירה. קוקטייל. פתיחה. סגירה. בר מצווה. מסיבת יום הולדת בפארק תמנע. חגיגה על הגג של מגדל פיבקו. הרמת כוסית. יום העצמאות. פתיחה. סגירה. חתונה. טלי יעקובי הפיקה. ירון קסטנבוים רקח. אין רגע דל, ואין תפריט עסקי. אפשר גם לסגור חוף ים, ולחגוג יום הולדת עגול ביום כיף שמתחיל בעיסוי שוודי ונגמר במסיבת הפתעה בתיבולו של מאיר אדוני. המחיר: 100 אלף דולרים. מזל טוב.

אירוח ביתי | 20 אלף שקלים והוויסקי עליכם

כבר ראיתם את האביגדור אריכא שלנו? שישי בערב ברווח שבין חדר האוכל לדק. הקייטרינג של רן שמואלי או פול אסנהיים יתבל את הפילה לברק שלכם בעשבים הנכונים, באירוע אינטימי של עשרה עד עשרים איש, בעלות של 20 אלף שקלים. היין והוויסקי הם סעיף נפרד.

פילהרמונית | 4,000 שקלים לעונה

"נבוקו" היה מצוין. עכשיו מחכים ל"אאידה" (500-800 שקלים לכרטיס). בינתיים מעבירים את הזמן עם המנוי לסדרת הגאלה של הפילהרמונית. 11 קונצרטים ב-3,847 שקלים לאדם.

תיאטרון | עשרת אלפים שקלים בשנה

גם בהצגה המאתיים של "כנר על הגג" נתן דטנר ישיר "יה בה בה בה בם". אבל זה לא יהיה קרוב לאיך שזה נשמע בהצגת הבכורה, שבה צפינו כשאנחנו לבושים במיטב מחלצותינו במסגרת מועדון עמיתי הכבוד של תיאטרון הקאמרי. המחיר: בין 7,500 לעשרת אלפים שקלים לזוג לשנה.

מלבד התודעה העצמית שלנו כפטרוני תרבות, החברות במועדון האקסלוסיבי מאפשרת לנו לקבל שמונה כרטיסים זוגיים לבכורות בשנה, פלוס קבלת פנים, פלוס תוכנייה בכל הצגה, פלוס הנחות במוסדות תרבות, פלוס הנחה בחניון, פלוס כניסה חופשית לאירועי שישי בצהריים, פלוס אפשרות להצטרף למסע של התיאטרון לחו"ל, פלוס הזמנה לטקס פרס התיאטרון ולקבלת הפנים, פלוס רישום שמנו בתוכנייה לצד עוד עמיתי כבוד נהדרים (פנינה ומשה אדרי, אורלי ונוחי דנקנר, ענת ואודי אנג'ל ואחרים). והכי חשוב, זו גם הוצאה מוכרת לצורכי מס, בפקודת מס הכנסה.

מערכת קולנוע ביתית | 130 אלף שקלים לשלט של הפלסמה

ותמיד אפשר סתם להישאר בבית לראות מונדיאל כמו שאמורים לראות מונדיאל. מהסלון, מהמטבח, מהמרתף, מהבריכה ומחדר השינה של הילד. תלוי אם אתם מעדיפים את זה במסך פלסמה 58 אינץ' פול HD שבסלון, או ב-42 אינץ' שבחדר השינה. עם רמקול סנטר מעוצב או רסיבר קולנוע שלושה אזורים. טוב שרשת גרנד סינימה סידרה לנו שלט חכם אינטגרטיבי כדי לפקח על כל המולת האודיו-וידיאו שהיא התקינה לנו בעלות ממוצעת של 130 אלף שקלים.

חליפות | 50 אלף שקלים לקולקציה בהתאמה אישית

הוא קונה את החליפות בחו"ל (ברוקס ברדרס, 1,000 דולר לחליפה קלאסית), אבל לפעמים משלים ברכישה מקומית (חליפה של ארמני, 8,474 שקלים). היא קופצת לבוטיק אניגמה בכיכר המדינה (מכנסיים מחויטים של סלין בגזרה גבוהה, 3,500 שקלים, חולצה מכופתרת של סלין, 3,000 שקלים), או שהיא מדלגת לאוברזון, שם כבר ירכיבו לה בכל תחילת עונה קולקציה שלמה שתתאים בדיוק לדרישותיה ולמידות שסיגלה לעצמה בעזרת ההתמכרות לפילאטיס (50-100 אלף שקלים לקולקציה).

קז'ואל | 2,400 שקלים לג'ינס של ג'וצי

מזל שיש סופי שבוע, אחרת בחיים לא הייתה לו הזדמנות ללבוש את הג'ינס של גוצ'י (2,400 שקלים), שאשתו קנתה לו ברגע של בדיחות הדעת. הם גם ייראו מצוין עם נעלי המוקסינו החדשות (1,590 שקלים בפקטורי 54).

תכשיטים | 100 אלף שקלים לארבעה קראט

חד-משמעית: הסוליטר בקאמבק ענק. לא, לא משחק הקלפים. היהלום. וכמה שיותר גדול, כך יותר טוב. ארבעה קראט באיכות טובה עולה כ-100 אלף דולרים. "אבל אפשר לראות בזה השקעה", מרגיע מעצב התכשיטים עודד קאשי, "כי מחירי היהלומים חזרו לעלות". רק נותר לקוות שהטבעת לא תאפיל על הצמיד של ה. שטרן, בהשראת גלילאו גליליי, שנרכש במכירה המוקדמת למגזר האלפיוני (131,225 שקלים).

אקססוריז | 98 אלף שקלים ומובטח לכם לדעת מה השעה

גם הגבר הישראלי שמע שיש כזה דבר תכשיטים לגבר. תודה רבה, אבל הוא שירת בקרבי, והוא יסתפק בשעון. לדוגמה, שעון של Corum מסדרת Admiral's Cup, שאומד את עוצמת זרמי הים, הגאות והשפל. אפליקציות בסיסיות שאי-אפשר בלעדיהן. 98 אלף שקלים.

מזוודות ותיקים | 2,500 שקלים ואתם על המסלול הירוק

אם יש מפגש מיותר עם דלת העם, זה סביב מסוע המזוודות בשדה התעופה. מזוודה בעלת עיצוב חללי ייחודי ובמשקלים של ארנק, כמו זו של סמסונייט (2,500 שקלים) תבלוט למרחוק, ובתוך דקה את על המסלול הירוק בדרך לפגישה הראשונה.

מאמן אישי | 2,400 שקלים לחודש ועוד אקסטרה על הילדים

מאמן אישי מגיע הביתה, שלוש פעמים בשבוע (200 שקלים לשעה), ופעם בשבוע הוא גם נותן אימון לילדים. שלא ישמינו.

קוסמטיקה | 1,700 שקלים לתחזוקה שוטפת, עוד 3,000 להדגשת תווי הפנים

קוראים לזה אנטי-אייג'ינג, וזה הרבה יותר דיסקרטי מהכירורגיה הפלסטית של שנות ה-90. מה שאתם מריחים זה לא רוח נעורים, אלא תמציות כמהין המשולבות בטיפול האנטי-פיגמנטציה שאפשר לרכוש במרכזי רונית רפאל (990-1,690 שקלים לטיפול שמומלץ לחזור עליו אחת לחודש). טיפולי חמצן אחרים - נגד אקנה, נגד הזדקנות ונגד חוקי הטבע - מוצעים אף הם ללקוחות המרכז, קצת לפני טיפול הפוטו ריג'וביניישן (פעם בחודש-חודשיים 1,000-1,800 שקלים), וקצת אחרי הטיפול להדגשת תווי הפנים (פעם בחצי שנה 2,950 שקלים).

טיפוח | אלף שקלים ל-30 מיליליטרים לא כולל טיפולי האנטי-גרביטי

וכל זה לא בא לפטור את הצרכן משימוש תדיר במוצרי המדף האקסקלוסיביים, אלה שדיילות הסופרפארם לא חולמות לדחוף לקהל צרכני לנקום העממיים. לדוגמה, סדרת קפצ'ר של כריסטיאן דיור (30 מ"ל סרום ב-517 שקלים), שפותחה בעקבות מחקר מעמיק בתאי גזע (רק בשביל זה היה שווה להעיף את ג'ורג' בוש מהבית הלבן). או סרום מסדרת פרפקשן של רונית רפאל (968 שקלים ל-30 מיליליטרים), שמשלים היטב את טיפולי האנטי גרביטי החודשיים (ב-1,290 שקלים). המודעות מנוסחות בלשון נקבה, אבל הן פונות גם לזכרים עתירי טסטוסטרון.