הכרם נפרדת מוודקה אבסולוט: מותגי פרנו ריקארד יעברו לטמפו

מותג הדגל של פרנו ריקארד הוא וודקה אבסולוט, שהוחדרה לישראל ע"י הכרם והיתה במשך שנים מותג האלכוהול הנמכר ביותר בארץ ■ הכרם: "הפרידה נעשית על רקע תכתיבים של פרנו ריקארד שלא היו מקובלים עלינו"

השמועה שהסעירה את ענף האלכוהול בישראל קיבלה היום (ד') אישור רשמי. אחרי שנתיים שבהן ייצגה חברת הכרם, יבואנית המשקאות הגדולה בישראל, את ענק המשקאות העולמי "פרנו ריקארד", באה ההתקשרות בין הצדדים אל סיומה. הפסקת ההתקשרות תחל מה-1 בינואר 2011.

לדברי אריאל אפשטיין, מנכ"ל חברת הכרם, "הפרידה נעשית על רקע דרישות ותכתיבים של 'פרנו ריקארד' אשר לא היו מקובלים עלינו מסחרית, חוקית ואסטרטגית, ואשר קבלתם היתה יכולה להפוך את חברת הכרם לחברה התלויה בספק אחד ולסכן את קיומה".

ביחס לוודקה אבסולוט אמר אפשטיין: "אנו נפרדים ברגשות מעורבים ממותג שהחדרנו ובנינו, אך פנינו לעתיד. אנו ממשיכים לשווק במלוא המרץ את מגוון המותגים הרחב שלנו".

מותג הדגל של החברה הוא וודקה אבסולוט, שהוחדרה לישראל על-ידי הכרם והיתה במשך שנים ארוכות מותג האלכוהול הנמכר ביותר בארץ. אבסולוט, שהיתה חברה ממשלתית שבדית, נרכשה לפני כשנתיים על-ידי התאגיד הבינלאומי, אך הכרם לא ניזוקה כתוצאה מהרכישה, אלא להיפך - זכתה לייבא ולהפיץ בישראל את כל סל המותגים של "פרנו ריקארד", הכולל גם מותגים כמו הוויסקי האירי ג'יימסון והוויסקי היוקרתי שיבס ריגל.

מי שתייבא ותפיץ בישראל את מותגי "פרנו ריקארד" במקום הכרם היא חברת טמפו , שהפיצה בעבר את המותג ג'יימסון, אך בתקופה האחרונה כמעט שלא היתה פעילה בשוק האלכוהול המקומי.

עדיין לא ברור כיצד ישפיע המהלך על חברת הכרם, היבואנית הגדולה ביותר בתחום האלכוהול בישראל, שאך לפני מספר חודשים חנכה מרכז לוגיסטי חדש באזור התעשייה שוהם.