הלקוחות איבדו סבלנות: ייצוגית נגד הבנק הבינלאומי בגין השביתה

לביהמ"ש הוגשה תביעה ייצוגית בסך יותר מ-31 מיליון שקל נגד הבנק הבינלאומי ובסך כ-12.5 מיליון שקל נגד בנק אוצר החייל ■ התובעים דורשים פיצוי של 10 שקלים ללקוח עבור כל יום של שביתה

היום (א') הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך יותר מ-31 מיליון שקל נגד הבנק הבינלאומי ובסך כ-12.5 מיליון שקל נגד בנק אוצר החייל, בעקבות השביתה של עובדי הבנקים שנמשכת כבר למעלה מ-10 ימים.

באמצעות עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי טוענים התובעים הייצוגיים, שרון פינקלשטיין ואלכס פליק, כי סכסוך העבודה בין העובדים לבין הנהלת הבנקים אינו נוגע אליהם ואינו גורע מחובתם של הבנקים לעמוד בהתחייבויות כלפיהם, כלקוחות.

התובעים מוסיפים טוענים כי עקב השביתות בבנקים הם אינם יכולים לבצע פעולות בסיסיות בחשבונותיהם, לרבות פעולות אלמנטריות של הפקדת כספים בחשבון, הוצאת כספים מהחשבון, קבלת שירות בסיסי מנציגי השירות בבנק ובכלל זאת מענה לשאלות טריוויאליות, כמו גם משיכת כספים מהמכונות האוטומטיות, שכן בעת בה נגמרים המזומנים במכונה - אין מי שימלא אותה.

לטענת התובעים, הם אף אינם יכולים להביע את מחאתם ולעזוב את הבנק, שכן עזיבת הבנק כרוכה בביצוע פעולות אצל פקידי הבנק ובחתימה על מסמכים.

התובעים מבקשים מבית המשפט לפסוק פיצוי של 10 שקלים ליום לכל אחד מ-200 אלף לקוחות הבנק הבינלאומי ו-100 אלף לקוחות בנק אוצר החייל, בגין אי-מתן שירות ועוגמת-הנפש הכרוכה בכך.

טרם הוגשו כתבי הגנה.