הטרנד מתקרר: קבוצות הרכישה לא מסתערות על "BLUE"

שני הבניינים המתוכננים לשלב האחרון של מתחם BLUE שבבעלות קנדה ישראל לא הצליחו להיות משווקים על ידי קבוצות רכישה

עוד סימן להתקררות שחלה בחודשים האחרונים בתחום הלוהט של קבוצות הרכישה: נחשון קויתי, בעל חברת ב.ס.ר וחלוץ קבוצות הרכישה בישראל, התקשה לארגן את קבוצת רכישה ל-2 בניינים שמוקמים במסגרת פרויקט Blue של קנדה ישראל.

תחילת הפרשה באוקטובר 2009, כשגינדי החזקות הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר לשלושה מגדלים בפרויקט הקריה, תמורת 436.6 מיליון שקל (לא כולל מע"מ והוצאות פיתוח של 21 מיליון שקל). קבוצת הרכישה של בסר הגיעה למקום השני כשהציעה 401 מיליון שקל לכל המתחם. קויתי נשאר עם רשימת לקוחות שמעוניינים לרכוש דירת יוקרה בתל-אביב, וחשב להשתלב בפרויקט Blue של קנדה ישראל. בסר חתמה על אופציה לגיבוש קבוצת רכישה לשני בניינים (100 יחידות דיור) מתוך הפרויקט, תמורת 61 מיליון דולר.

האופציה עלתה לבסר 2.5 מיליון שקל וקויתי התחייב להשלים את העסקה בתוך שלושה חודשים, אלא שבחודש פברואר הוארכה האופציה עד לסוף חודש אפריל ומאז החברה לא טרחה ליידע את המשקיעים בבורסה על התקשמות כלשהי. מתברר, כי למרות הקרדיט, הנסיון וההצלחה המוכחת של קויתי, קהל רוכשי הדירות בלב תל אביב שונה מזה של הצפון החדש. כך או כך, רוזן וטוכמאיר הולכים ככל האפשר לקראת ב.ס.ר ומנסים להגיע לפשרה, כך שהיקף העסקה יקטן וב.ס.ר תרכוש רק חלק משני הבניינים ולא את כולם.

בין רוכשי הדירות בפרויקט, שגבולו המערבי 300 מטר משפת הים, ניתן למצוא לא מעט שמות מוכרים: יאיר דורי, משפחת דורניס, הבעלים של מודי קרמיקה, בוריס קרסטני, עו"ד שוקי חורש (הבעלים של משרד ש. הורוביץ), שרים לשעבר, בנקאים בכירים, איזי שירצקי ואחיו, עו"ד רוני ברקמן.

רוזן: "אם אני רוצה לקנות פרויקט מגורים, לא דירות נופש, בשכונה סגורה כזאת בצפון ת"א עם בריכת שחייה, קאנטרי ומגרש טניס, ברמה הכי גבוהה - לא תוכל למצוא עוד פרויקט כזה".

"כולם פנו אלינו ורצו שותפות בקניון"

מתחרה חדש לקניון רמת אביב? אסף טוכמאיר וברק רוזן מתכוונים להקים קניון חדש בשטח של 30 אלף מ"ר באזור הקאנטרי שבצפון תל-אביב. בנוסף יקימו היזמים בסמוך, באמצעות חברת קנדה ישראל שבשליטתם, בית דיור מוגן בשטח של 20 אלף מ"ר. "יש לנו היום כוח להרים כל עסקה", אומר רוזן.

שני הפרויקטים יבנו במסגרת פרויקט המגורים היוקרתי Blue שבנייתו החלה לפני מספר חודשים בצפון תל-אביב, בסמוך למלון מנדרין.

הקניון יהיה בין קניון רמת אביב של מליסרון שבשליטת משפחת עופר לבין קניון שבעת הכוכבים של חברת הכשרת היישוב שבשליטת משפחת נמרודי וקניון ארנה של ג'קי בן זקן. טוכמאיר ורוזן נכנסים לראשונה למגרש של הגדולים בפרויקט ענק בהיקף השקעה של 1.5 מיליארד שקל, אך רוזן מלא ביטחון עצמי.

רוזן: "כל הקבוצות הגדולות פנו אלינו במטרה להיכנס לשותפות. יש לנו גם אפשרות למכור את הכול, אבל אני חושב שנשאיר לנו את זה. זה יהיה נכס מניב שהוא מדהים, קניון בכניסה לת"א בירידה מכביש ראשי על ציר מספר 1. קניון חדש שהולך להתחרות ברמת אביב ובקניון של שבעת הכוכבים".

תחום הדיור המוגן נמצא בשנים האחרונות בצמיחה מתמדת בישראל ובעולם המערבי, על רקע העלייה העקבית בתוחלת החיים.

נכון להיום, תוחלת החיים של גברים בישראל עומדת על 79 שנים, ושל נשים על 83 שנים.

מבסר לא נמסרה תגובה לידיעה.