בנק לאומי ישתף פעולה עם גוגל ישראל בפעילות קהילתית

במסגרת שיתוף-הפעולה יקבעו הגולשים לאילו עמותות יתרום הבנק סכום כולל של מיליון שקל

בנק לאומי עתיד לצאת בפעילות משותפת עם גוגל ישראל. ל"גלובס" נודע" כי מדובר בפעילות קהילתית שבמסגרתה יוכלו גולשים לקחת חלק ולהצביע לאילו עמותות הם היו מעוניינים שהבנק יתרום מיליון שקל.

בשלב הראשון יוכלו עמותות ופעילויות שיבקשו להתחרות על נתחים בתרומה, להעלות סרטונים לערוץ הייעודי באתר שיתוף קבצי הווידיאו YouTube. סרטונים אלה יהוו מעין כרטיס ביקור לעמותה ויסבירו מדוע הפעילות שלה ראויה למשאבים נוספים. לאחר מכן תיערך תחרות בין העמותות או הפעילויות, כשהגולשים יוזמנו להצביע עבור הסרטונים וכרטיסי הביקור.

בסופו של התהליך יזכו העמותות או הפעילויות שקיבלו את הדירוגים הגבוהים ביותר בנתחים מסכום התרומה, בהתאם לדירוגן. הפרויקט עתיד לצאת לדרכו בחודשים הקרובים ולארוך מספר חודשים. את המהלך יוזמת חברת ריפרש של אדם שוב.

יש לציין כי שיתוף-פעולה מסוג זה מבוסס על שיתופי-פעולה דומים שנעשה בעולם, במסגרתם גופים עסקיים מובילים, כגון בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן או חברת המשקאות פפסי, איפשרו לגולשים להשפיע על אופי התרומה הקהילתית של הארגון. זאת באמצעות קמפיין המתממשק לפייסבוק ומבוסס על מערכת הצבעות של הגולשים.

כך, לדוגמה, פפסי השיקה בתחילת השנה את הקמפיין "פפסי ריפרש", במסגרתו הקציב המותג כ-20 מיליון דולר לתרומות לארגונים מקומיים ולמטרות חברתיות שהוצעו על-ידי הציבור. המטרות השונות נבחרו על-ידי הגולשים וקודמו ברשתות חברתיות שונות.

בנק לאומי הוא הראשון בישראל לאמץ מודל כזה כחלק מהפעילות הקהילתית שלו.