פלאפון - הפרסומת הזכורה ביותר השבוע; דיסקונט - הכי אהובה

גיאוקרטוגרפיה: בקמפיינים השבוע הושקעו כ-41.2 מיליון דולר ■ הפרסומת לבזק נכנסת לדירוג למרות שכלל לא שודרה

הפרסומת של פלאפון, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי&ורשבסקי, מדורגת השבוע כפרסומת הזכורה ביותר. בשונה ממרבית הפרסומות הקודמות של פלאפון, שזכו לדירוגים גבוהים ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות כבר בשבוע הראשון לשידורן, הפרסומת הנוכחית היתה צריכה רפיטיציה גבוהה על מנת לחדור לתודעת הצופים.

ד"ר רינה דגני, מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, מציינת כי ייתכן שהסיבה לכך נעוצה במסר הקריאטיבי: בעוד שבפרסומות הקודמות של פלאפון המסר הקריאטיבי היה תדמיתי ונוצר עולם שלם על מנת להעביר את המסר - בפרסומת הנוכחית המסר הקריאטיבי היה מכוון מוצר.

שיעורי הזכירה להם זכתה הפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי, העומד כעת על 10.9%. עוצמת הזכירה של הפרסומת היא 0.6, מה שמעיד על כך ששיעורי הזכירה של הפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות הזכורות ב-40%.

הפרסומת של בנק דיסקונט, באמצעות יהושע TBWA, מדורגת זה השבוע השלישי ברציפות במקום הראשון בדירוג האהובות. הסרטון הנוכחי עדיין רחוק מלשבור את השיא שאליו הגיע דיסקונט בתחילת 2009 - אז במשך 10 שבועות ברציפות דורגו הפרסומות בפסגת הפרסומות האהובות.

שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 21.5%. עוצמת האהדה של הפרסומת היא 0.8 - נמוכה מהממוצע החצי-שנתי ב-20%.

יצוין כי הפרסומת של בזק דורגה ברשימת הפרסומות הזכורות והאהובות למרות שכלל לא שודרה כלל השבוע.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע נמוך מהשבוע שעבר, ועומד על 265 (בהשוואה ל-301 בשבוע שעבר).

כמו כן, בסך התקציבים שהושקעו בקמפיינים השבוע אין שינוי משמעותי ביחס לשבוע שעבר, כאשר השבוע הוא עומד על כ-41.2 מיליון דולר (לעומת כ-41.4 מיליון דולר בשבוע שעבר).

22
 22