החוזה עם HOT מסתיים - ועתיד ערוץ ביפ מוטל בספק

כ-5 חודשים לפני מועד פקיעת החוזה בין HOT לביפ לא מתנהלים מגעים לחידושו ■ ביפ: "קשה לדמיין מצב שבו HOT תפנה גב למאות אלפי הצופים שלנו"

ירידת ערוץ ביפ נראית מוחשית מתמיד. כ-5 חודשים לפני מועד פקיעת החוזה בין HOT לערוץ ביפ, לא נראים סימנים לחידושו. במהלך השנה האחרונה התקיימו פגישות בין הצדדים, אולם בשלב מסוים חברת הכבלים הפסיקה את המגעים, ולפי שעה לא נראה כי החוזה יחודש.

משמעות הדבר היא כי לאחר 10 שנים באוויר הערוץ עשוי לרדת, ועשרות עובדים צפויים לאבד את מקום עבודתם.

ביפ הוא אחד הערוצים המצליחים בכבלים. על-פי נתוני סקר פנימי של הערוץ שפורסם בדצמבר 2009 ב"גלובס", ביפ אף נחשב לערוץ הנצפה ביותר ב-HOT, כאשר 16% מהנשאלים אמרו כי הוא הערוץ היחיד בכבלים שבו הם צופים. 16% מהצופים בערוץ אף אמרו כי לו הערוץ יעבור ל-yes - הם יהיו מוכנים לעבור איתו. 45% מצופי yes אמרו כי ביפ הוא הערוץ של HOT שהיו רוצים אצלם.

ערוץ ביפ כולל שידורים של הפקות מקור שונות וסדרות קומדיה אמריקניות. לאורך השנים שימש הערוץ כ"חממה" לפורמטים שחלקם אף עברו בהמשך לערוץ 2. כמו כן, קשת השתמשה בעבר בערוץ ליצירת תוכן משלים לתוכנית "האח הגדול", לאחר שהעלתה בביפ תוכנית בשם "האחות הקטנה".

ובכל זאת, נראה כי בחברת הכבלים נחושים להוריד את הערוץ - ואף בוחנים בימים אלה העלאת ערוצים חלופיים לנישת הצעירים והקומדיה.

על-פי ההערכה, מדובר בלחץ שמגיע מכיוון בעלי המניות של החברה, ובהם נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות".

בין "ידיעות אחרונות" ובין קשת, המפעילה את ערוץ ביפ, מורגשת בחודשים האחרונים מתיחות שבאה לידי ביטוי במישורים שונים, בין היתר במישור המערכתי. על-פי ההערכה, התחזקותה של קשת בטלוויזיה הרב-ערוצית ובזירת האינטרנט עם אתר mako הביאה את "ידיעות אחרונות" לשנות את היחס כלפיה.

מ-HOT נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים בתקשורת לנושאים הקשורים לפעילותנו העסקית".

מערוץ ביפ נמסר: "אנו מתנהלים ברמה הקריאטיבית וההפקתית במלוא העוצמה. קשה לנו לדמיין מצב בו חברת HOT, שהיתה שותפה נאמנה ותומכת במשך שנים, תפנה גב למאות אלפי צופי ביפ וכן ליוצרים, למפיקים ולעובדי הערוץ".