חברת דן תשלם 100 מיליון שקל עבור רשת מחסני להב

הערכות: ההסכם לרכישת 100% ממניות החברה משקף מכפיל 10 על הרווח הנקי שלה, העומד על 10 מיליון שקל בשנה

חברת האוטובוסים דן תשלם 100 מיליון שקל עבור רכישת רשת מחסני להב - כך נודע ל"גלובס". לפי הערכות, ההסכם משקף מכפיל 10 על הרווח הנקי של החברה העומד על כ-10 מיליון שקל בשנה.

חוזה בין החברה לבין אלי להב, בעל הרשת, צפוי להיחתם לאחר תשעה באב החל היום (ג'). ההסכם בין הצדדים יכלול רכישת 100% ממניות החברה.

עבור חברת דן מדובר בכניסה ראשונה לתחום הקמעונאות, תחום הזר לחלוטין לחברה.

רשת מחסני להב, שהוקמה לפני כ-7 שנים, מונה 10 סניפים בערים נצרת-עלית, קריית-מוצקין, קריית-ביאליק (שני סניפים), קריית-אתא (שני סניפים), חיפה, נתניה, חולון ואשדוד.

מחזור מכירותיה השנתי של הרשת עומד על 350 מיליון שקל בשנה. מחיר העסקה אינו כולל את המלאי וכן אינו כולל ציוד שונה של החברה, לרבות רכבים.

עבור להב, שהיה בין הראשונים לזהות את ענף הדיסקאונט בארץ, מדובר בעסקה השלישית שלו במכירת סופרמרקטים. בשנת 1996 הוא מכר לרשת רבוע כחול את סופרמרקט "מחסני רכבת" באזור תעשייה באר-שבע, שהשתרע על שטח של 5,000 מ"ר, תמורת כ-9 מיליון דולר.

לפני מספר שנים חתם להב על חוזה עם רשת שופרסל לשכירת סופר מרקט "חוצות להב", שגודלו 12 אלף מ"ר. החוזה נחתם ל-24 שנה, ולהב, שהיה בעל הכנס, מכר את הנכס לפני 4 שנים לחברת הפניקס בכ-75 מיליון שקל. בנכס פועל גם היום סניף של שופרסל.

להב הוא גם יזם קניון באר-שבע, הקניון הגדול ביותר בדרום הנמצא בימים אלה בבנייה. מדובר בקניון ששטחו המסחרי עומד על 50 אלף מ"ר. לפני מספר חודשים מכר להב מחצית מפרויקט הקניון לחברת בריטיש ישראל, בעלת קבוצת קניוני ישראל, בתמורה ל-220 מיליון שקל. לפי ההסכם, 150 מיליון שקל יוזרמו כהשקעה בחברה בתמורה למחצית מהמניות, ו-70 מיליון שקל נוספים ישולמו עם השלמת העסקה. בנוסף תשלם בריטיש בונוס מיוחד התלוי בתוצאות, של עד 15 מיליון שקל.

חברת דן ואלי להב סירבו להגיב לידיעה.