האם יוכשרו עבירות הבנייה לכאורה בגן הקופים בר"ג?

למרות כתב האישום שהגישה פרקליטות המדינה נגד 4 גורמים בגין בנייה שלא כדין של מבנה המגורים ברחוב ארלוזורוב 36, הדיון בהפקדת התוכנית נמצא על סדר יומה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א

האם נעשים ניסיונות להכשיר את עבירות הבנייה שבוצעו לכאורה בתוכנית ארלוזורוב 36 בר"ג? למרות כתב האישום שהגישה פרקליטות המדינה בחודש שעבר נגד 4 גורמים בגין בנייה שלא כדין של מבנה המגורים ברחוב, הופתעו 227 התושבים המתגוררים סמוך לגלות כי דיון בהפקדת התוכנית נמצא על סדר יומה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א.

כזכור, במבנה היו שתי קומות ו-10 דירות. תוכנית מ-1995 התירה בניית ארבע קומות עם 14 דירות, אבל תוכנית שקיבלה תוקף ב-2002 הוסיפה קומה והגדילה את מספר הדירות ל-40. שתי תוכניות תקפות כיוונו לכך שהבניין יישמר ושעליו תתאפשר תוספת בנייה באופי המבנה המקורי. נקבע שאם ייהרס הבניין תחויב תוספת חניה.

בכתב האישום צוין כי למרות שהמבנה נהרס מן היסוד ותחתיו נבנה בניין מגורים חדש בן שש קומות, לא הוקם מרתף חניה ובכך לא קוים התנאי הקבוע בתוכניות.

227 התושבים המתגוררים סמוך שיגרו לוועדה המחוזית מכתב באמצעות עו"ד עפר לרינמן, ובו מציינים כי "מדובר בתוכנית המבקשת להלבין עבירות בנייה שנעברו לכאורה בהקמת הבניין, שחומרתן מחד ואוזלת ידה של הרשות המקומית מאידך הביאו לכך שבאופן חריג הגישה התובעת מטעם הפרקליטות, המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין, כתב אישום לבימ"ש השלום. כתב אישום זה קובע כי הבניין כולו נבנה בניגוד להיתר ולתב"ע".

עו"ד אייל מאמו, המייצג את קבוצת הרכישה של הבניין, ציין בתגובה כי "לא נעברו עבירות בנייה. הבניין תואם את המצב התכנוני שבתוקף. כתב האישום לטעמינו הוגש בטעות ואנחנו בדין ודברים עם הפרקליטות. לא מתקבל על הדעת שעומד בניין יפהפה שלא מאכלסים אותו בגלל אינטרסים צרים של מתנגדים".