עוד חמצן לרשות השידור: תקבל מענק לטובת הרפורמה

על-פי הערכות, המענק צפוי לעמוד על כ-50 מיליון שקל ■ הרשות גם ביקשה מהאוצר מקדמה לטובת מימון תוכן

‎‎רשות השידור תקבל מענק ממשרד האוצר לטובת הרפורמה. על-פי ההערכה, המענק יעמוד על כ-50 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי לסיכום זה הגיעו הצדדים במסגרת הדיונים על מימון הרפורמה ברשות השידור.

‏הרפורמה ברשות השידור צפויה לעלות 700 מיליון שקל, כאשר כ-200 מיליון שקל מהם יגיעו מכיוון כספי האגרה. על-פי חוק ההסדרים, המשקל העיקרי של העלאת האגרה בשנתיים הקרובות יעבור מהטלוויזיה לרדיו. בעוד אגרת הטלוויזיה תעלה ב-5% בכל אחת מהשנים הקרובות, אגרת הרדיו תעלה בכל שנה ב-20%. יתרת הסכום אמורה להגיע בתור הלוואה מהאוצר, אשר אותה ככל הנראה תצטרך הרשות להחזיר בתוך כ-12 שנה.

‏בתוך כך, הנהלת רשות השידור צפויה לבקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, להעביר לרשות השידור מקדמה נוספת על חשבון הרפורמה על סך שבין 40 ל-50 מיליון שקל לטובת יצירת תוכן. זאת לאחר שבאחרונה העביר האוצר בשיתוף עם גבאי 10 מיליון שקל לטובת שדרוג טכנולוגי של הרשות והכנתה לעידן ה-‏HD‏.

‏על-פי גורמים ברשות, אם יעבור הסכום - יהיה ניתן מיד לאחר החגים להתחיל בהעמדת לוח שידורים ראוי יותר ולהתחיל בפעילות יצירת תוכן לזמן ארוך. ‏

בתוך כך, בימים האחרונים התקיימו דיונים מרתוניים לסגירת הרפורמה, ועל-פי הערכות, ניתן יהיה להגיע למיצוי סופי של הנושא באוגוסט. עוד מעריכים כי כבר בראשית 2011 תחל פרישתם של 700 עובדים - וזאת במסגרת הרפורמה. על-פי הסיכום, העובדים יקבלו הכוונה לפתיחת קריירה שנייה ותמיכה בייעוץ אישי.

‏מרשות השידור לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.