שר התקשרות כחלון העניק רישיון מפעיל וירטואלי לפרי טלקום

כפי שאמר ביום שני האחרון בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס", שר התקשורת העניק היום את הרישיון השני להפעלת שירותים סלולאריים (MNVO) על תשתית קיימת ■ טלקום 365 של המשביר לצרכן קיבלה רישיון בחודש שעבר

כפי שאמר ביום שני האחרון בוועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס", שר התקשורת משה כחלון, העניק היום לחברת פרי טלקום רישיון להפעלת שירותים סלולאריים (MNVO) על בסיס תשתית ציבורית קיימת של מפעיל סלולארי אחר - זאת בהתאם למדיניות הגברת התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית.

זהו הרישיון השני אותו מעניק משרד התקשורת, לאחר שחברת "טלקום 365" של המשביר לצרכן קיבלה רישיון ראשון בחודש שעבר. עם קבלת הרישיון, פרי טלקום תוכל להתחיל בניהול משא ומתן עם מפעיל סלולר אחד או יותר, לשם גיבוש הסכם בדבר התנאים ומחיר השימוש ברשת שלו, לשם מתן שירותי סלולר.

מ-18 במארס 2010, מועד פרסום התקנות המאפשרות את מתן הרישיונות, ועד היום, הוגשו למשרד התקשורת 8 בקשות לקבלת רישיון סלולארי ברשת אחרת.

פרי טלקום נמצאת בבעלותו של שלמה שמלצר, בעל השליטה במספנות ישראל, יו"ר חברת הביטוח הנקראת על שמו, ובעלי תדיראן תקשורת. החברה מנוהלת ע"י ליאור בנאי.

מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל, אמר היום כי "רישיון שני זה מהווה צעד נוסף בדרך להרחבת התחרות בשוק הסלולר אותה התחלנו עם הענקת הרישיון הראשון. כניסת מפעילים וירטואליים לשוק בעתיד הקרוב תשפר את מצבו של הצרכן".

שמלצר הודה לשר התקשורת וציין כי הופתע מקצב העבודה המהיר בו אושרה הבקשה. לדבריו "אנו נעשה הכל כדי לחזק את התחרות בענף הסלולר". ליאור בנאי, מנכ"ל החברה: "אנחנו מברכים על קבלת הרישיון ומקווים שיבשילו שאר התנאים הרגולטורים, על מנת שנוכל לספק בהקדם שירות סלולארי איכותי, הוגן, פשוט ומתקדם לכלל תושבי מדינת ישראל".