החגיגה בת"א: "המיקרו נותן רוח גבית, פשוט אין אלטרנטיבות"

מורן צור: "יש היום אג"חים שהן מסוכנות לעיתים יותר מהמניות של החברות עצמן, הטובות שבהן, ולכן יש לשוק סיבות טובות להמשיך לעלות" ■ אלדר גנזל: "הפחד זולג לאיטו אל מחוץ למשוואה, בזאת הגיע לכדי סיום משברון החוב היווני"

בבורסה בתל אביב התנהל היום (ב') המסחר בעליות שערים בולטות הנסמכות על גל עליות השערים בעולם בתגובה לפרסום דוחות חזקים ונתוני מאקרו מרשימים באירופה ובציפיה לפתיחת חזקה של השבוע בוול סטריט. גם בת"א התקבלו דו"חות חזקים של חברת בזק. בנוסף הושפעו מניות מגזר חיפושי הנפט והגז מהודעת חברת נובל אנרג'י על כוונתה להביא ארצה אסדה נוספת עבורי קידוחי "תמר" ו"לוויתן". מחזור המסחר בת"א היה גבוה יחסית לתקופה האחרונה והסתכם ב-1.88 מיליארד שקלים.

שאלת 64 מיליון הדולר היא, כמובן, האם השוק ימשיך קדימה? מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד מבית מיטב, אומר בשיחה עם "גלובס" כי "אני הייתי בחודשים האחרונים בגישה שהמיקרו ינצח את המאקרו בסופו של דבר, ועם מגיע גם איזה נתון מאקרו טוב זה מאיץ את השוק. היום היו גם מחזורים יפים, זה לא מדהים אבל זה מעיד על שיפור. היו דו"חות מצויינים של פוטאש ורואים את ההשפעה של זה על כי"ל וכל תעשיית האשלג".

"יש לנו עונת דו"חות שלישית ברציפות חיובית והן לא מספקות תחזיות שחורות להמשך הדרך. הרבה מהמאקרו כבר היה מגולם במחירים והמיקרו נותן עוד רוח גבית להמשיך לרוץ קדימה, התיקון מתחיל מהרבה פרטים קטנים שמשליכים על הכלל".

-אז אתה מעריך שהעליות יימשכו?

"בהסתכלות קדימה אני אופטימי משתי סיבות: כמו שאמרתי מצב החברות טוב ממה שמשתקף בשוק. והסיבה השנייה - פשוט אין אלטרנטיבות, יש היום אג"חים שהן מסוכנות לעיתים יותר מהמניות של החברות עצמן, הטובות שבהן. ולכן יש לשוק סיבות טובות להמשיך לעלות".

אלדר גנזל, מנכ"ל בית ההשקעות אסטרטג ובעל טור ב"גלובס" אומר כי "בזאת הגיע לכדי סיום משברון החוב היווני. כאשר למעלה מ-75% מהחברות המדווחות עד כה ב-S&P 500 מכות את התחזיות זה הרבעון הרביעי ברציפות, לא נותר לנו אלא להפנים את העובדה שמחירי מניותיהן נמוכים בקנה מידה היסטורי".

"הפחד זולג לאיטו אל מחוץ למשוואה וככל שרמת הביטחון תגבר כך נזכה להיווכח בהפניה הולכת וגוברת של כספים מהאפיקים חסרי הסיכון המתומחרים ביתר קיצוני, לאפיקי הסיכון המתומחרים בחסר משמעותי."