מחזה ביכורים של ד"ר עידו נתניהו בפסטיבל "פותחים במה"

בנוסף יכלול הפסטיבל אירוע שבמהלכו יזכו חובבי תיאטרון לשיחות בנות 5 דקות כל אחת עם מיטב אנשי התעשייה בארץ

זו השנה ה-11 ברציפות שבה מפיק תיאטרון בית לסין את אירועי "פותחים במה", לחשיפה ראשונה של מחזות מקור חדשים במתכונת בימתית מלאה וחשיפה ראשונה למחזות מקור בקריאה פומבית מבוימת.

השנה יתפרס האירוע על פני שני סופי שבוע, ויתקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב בין ה-26 ל-28 באוגוסט ובין ה-2 ל-4 בספטמבר. התוכנית האמנותית נחשפה היום לראשונה, ולדברי המנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית לסין, ציפי פינס: "חזון הפסטיבל - להעמיד מחזאים צעירים במרכז הבמה, הוכיח עצמו מעל ומעבר במשך עשר שנות פעילות. הדרך שהתווה 'פותחים במה', ושיטת הפיתוח של המחזות, הפכו לשם דבר בעולם התיאטרון ובפתח העשור השני לפעילותנו אנו פונים גם לפעילות בינלאומית, שאת פירותיה הראשונים נראה השנה".

כחלק מהמתווה האמנותי החדש, שתיים מתוך ארבע הפקות הבמה המלאות חדשות יהיו קופרודוקציות עם יוצרים-במאים מחו"ל. "קוראים לי ייקה" הוא פרויקט בימוי קבוצתי שעליו אחראית הבמאית הגרמנייה נינה גילסטורף, המבוסס על 50 ראיונות שהעניקו שלושה דורות של "ייקים" וצאצאיהם. השחקנים הם הדס קלדרון ומיכאל הנגבי מישראל ואוטה באגרור ופרנק ויגארט מגרמניה, כולם נטלו חלק פעיל בעיבוד הראיונות לטקסט מומחז. הפרויקט הבינלאומי הנוסף יהיה המחזה "תל אביב: סיפור כיסוי", מאת סטפן ביטון ובבימויו, בהשתתפות דן קסטוריאנו, מיכל שטמלר, פרנצ'סקה באייר ופאול גריל, על שני סוכנים חשאיים המגיעים למשימה בתל אביב למרות שאינם מודעים לכל הפרטים אודותיה.

פרס "אהוב הקהל"

שתי הפקות נוספות שיועלו בבכורה עולמית בפורמט במה מלא במסגרת "פותחים במה" השנה הם "הפי אנד", מחזה הביכורים של ד"ר עידו נתניהו (אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו), שיביים המנהל האמנותי של הפסטיבל אבישי מילשטיין. המחזה עוסק בזוג יהודי אינטלקטואל החי בברלין בתחילת שנות ה-30' ומסרב לראות את הכתובת על הקיר עם עליית הנאצים לשלטון.

משתתפים אוהד שחר, מיכל לוי, דקלה הדר, ידידיה ויטל ועוד. המחזה הנוסף הוא "נדל"ן" מאת רוני קובן, בבימויו של גילי אמיתי, אודות משפחה תל אביבית המגלה שאמם שנפטרה הורישה את הבית הישן שבו התגוררה לרופא הערבי שטיפל בה. משתתפים רבקה גור, יורם טולדנו, קובי ליבנה, יעל הדר ועוד.


מתוך ההצגה "הפי אנד" של ד"ר נתניהו

כמו כן תכלול תוכנית המופעים שש קריאות מבוימות של מחזות, חלקם עשויים להשתלב בעתיד ברפרטואר תיאטרון בית לסין גם בפורמט במה מלא בהתאם לתגובות הקהל.

רשימת מחזות הקריאה המבוימים כוללת את "אדמונטון" מאת רון גואטה בבימויו של יונתן אסתרקין, "הנה עולה האור מאחורי" מאת עודד ליפשיץ בבימויו של נועם שמואל, "השבת השחורה" מאת גיא מרוז בבימויו של אלדד זיו, "יותר מדי סושי" מאת דני רדלר בבימויה של אלינור אגם בן-דוד, "עתיד מתוק" מאת שלי ניידיץ' בבימויה של קרן צור ו"שתיקה רועמת" מאת אנדראה באואב בבימויה של אורי אגוז. בין השחקנים שייטלו חלק בקריאות המבוימות גם שפרה קורנפלד, אלברט כהן, ליאת הר לב, הילה זיתון, אילנית גרשון, דרור דהן, יעל לבנטל, אורי גבריאל, הדס מורנו, ולדימיר פרידמן, נדב אסולין, אפרת בוימולד, אלכס פלג ועוד רבים.

בסיום הפסטיבל יוענקו מלגות ליוצרים המצטיינים מבין מחזאי הקריאה המבוימת, וכמו כן יוענק פרס "אהוב הקהל" למחזה שלו יצביעו מירב הצופים.

בנוסף יכלול פסטיבל "פותחים במה" לראשונה אירוע "ספיד דייט", במהלכו יוכלו חובבי תיאטרון לקבל במשך שעה שיחות בנות חמש דקות כל אחת עם מיטב אנשי התעשייה בארץ ולשאול אותם על עבודתם.

בין המשתתפים באירוע: ציפי פינס, אפרים סידון, סביון ליברכט, עודד קוטלר, גורן אגמון, יגאל נאור, גילת אנקורי ועוד רבים.

מחירי הכרטיסים להצגות השונות ינועו בין 30 ל-70 שקל.