ארוזים: שתי משפחות מירושלים על משאית הובלה אחת

מדי שבוע במשך הקיץ יביא לכם "גלובס נדל"ן" פרק מפרויקט מצולם ובו יתועד מעבר דירה אחד. מאיפה, לאן, למה וכמה זה עולה?

משפחת כהן

מי משפחת כהן: שלומית (37), שמעון (38), יובל (7) ויעל (2)

מאיפה משכונת ארנונה בירושלים, היפה והמקסימה, לאחר 37 שנים (שלומית) ו-4 שנים (שמעון), לפני כן גרנו במודיעין. לא עזבנו את ירושלים והיא תמיד תישאר איתנו.

לאן עוברים לירוחם על מנת ליישב את הנגב. פשוטו כמשמעו. איכות חיים בעיירה מהממת שקיבלה אותנו בחום.

למה הרבה זמן רוצים לעבור. הבנו שבנגב אפשר לתרום ולהיתרם, עשינו סיורים מקדימים וראינו אוכלוסייה מגוונת עם פוטנציאל לגדול ולצמוח. אנחנו דתיים שרוצים לגדל ילדים עם כלל ישראל ובירוחם יש אוכלוסיה מגוונת אז זה הסתדר לנו. אין כמו ירוחם לדבר הזה.

כמה בירושלים גרנו בשכירות של 4,000 שקל ובירוחם נשלם גם 4,000 שקל. עוברים מדירת 4 חדרים לארמון עם 7 חדרים ועם ג'קוזי בחצר.

הובלות מרגש ויפה לראות את הבית שלנו יוצא מירושלים ונכנס לנגב. 2,500 שקל בהובלה אחת, טיפ של 100 שקל לכל עובד.

החלום הנדל"ני צורכי הכלל באים עכשיו בול עם הרצונות שלנו לחיות חיים שיש להם גם משמעות. ציונות ואיכות החיים. זה נקרא חלום, מבחינה חינוכית זה עובר לילדים. רצינו לתת לילדים את הילדות שהייתה לנו, משחקי ילדות בחוץ ופחות מחשב.

ארוזים משפחת כהן משפחת הס / צלם:שלומי יוסף
 ארוזים משפחת כהן משפחת הס / צלם:שלומי יוסף

משפחת הס

מי מיכל (39), איתי (39), עומר (11), שחר (8), ענבר ומעיין (3)

מאיפה משכונת ארנונה בירושלים לאחר 39 שנים (מיכל). איתי גדל ברחובות ועלה בעקבות אשתו לעיר הקודש.

לאן עוברים לנווה צין בשדה בוקר. איתי עורך דין במקצועו. הוא מעביר את רוב עבודתו לנגב והוא יעבוד עם אח של שלומית ומיכל, מתן, ממקימי עמותת "איילים" ליישוב הנגב. קנינו גם שטח באשלים שבנגב ונראה מה צופן העתיד.

למה ליישב את הנגב. שילוב של ציונות ואיכות חיים. הרעיון עלה לפני כשנתיים וכעת, כשבתנו הגדולה עולה לכיתה ו', זה בדיוק הזמן מבחינה חברתית לעשות שינויים. גם לנו זה התאים. הגענו לגיל שבו יש צורך בשינוי.

כמה גרנו בשכירות של 1,200 דולר לחודש לדירת 4 חדרים. נשלם בנווה צין 5,500 שקל לווילה בת 7 חדרים. באשלים שילמנו רק דמי רישום סמליים.

הובלות המוביל הוא בעלה של מורה שאנחנו מאוד אוהבים מבית הספר של הבנות. הכל עבר חלק בשתי נגלות. עלה לנו 5,000 שקל ונתנו 100 שקל טיפ לכול מוביל (ארבעה במספר).

החלום הנדל"ני הגשמנו אותו. הבנות מאוד מרוצות ואנחנו מרוצים. האנשים בנווה צין נחמדים ומסבירי פנים, קיבלו אותנו בחום ומיד ניסו לחבר לבנות ילדים בגילאים המתאימים. מקום פשוט מקסים. שרק ימשיך ככה.