פרשת מסמך גלנט: חוקרי משטרה הגיעו למשרדים של אייל ארד

הבוקר הגיעו חוקרי היאחב"ל, החוקרים את פרשת מסמך גלנט, למשרדי ארד תקשורת ברמת-החייל בת"א - אך כשנתקלו בכלי התקשורת חזרו החוקרים לרכבם ועזבו את המקום

האם תוכננה פשיטה על משרדיו של יועץ התקשורת אייל ארד? הבוקר (ב') הגיעו חוקרי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), החוקרים את פרשת מסמך גלנט, למשרדי ארד תקשורת ברחוב פנחס רוזן ברמת-החייל בתל-אביב.

עם זאת, כשנתקלו בכלי התקשורת, חזרו החוקרים לרכבם שבחניון הבניין ועזבו את המקום. מהמשטרה נמסר בתגובה: "איננו מוסרים פרטים מתוך חקירות מתנהלות".

מאז נחשף מסמך גלנט בחדשות ערוץ 2 בסוף השבוע האחרון, זוכה הפרשה לטיפול מהיר במיוחד. ארד הגיש תלונה במשטרה על זיוף מסמך והכחיש כל קשר שלו או של אנשיו אליו.

שעות ספורות לאחר שהוגשה התלונה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, על פתיחה בחקירה פלילית. במכתב ששלח עוזרו, עו"ד רז ניזרי, לח"כ נחמן שי (שפנה אל היועץ בבקשה להורות על פתיחת חקירה בעניין), צוין כי "נוכח הרגישות המובנת של התלונה והשלכותיה האפשריות, ביקש היועמ"ש כי החקירה תתבצע במהירות האפשרית".

אמש (א') הטיל ראש להב 433, ניצב דוד מנצור, על היאחב"ל לחקור את פרשת "מסמך גלנט", ושם יבררו אם המסמך אותנטי, ואם לא - מי אחראי לזיוף.

העונש הקבוע בחוק על זיוף הוא שנת מאסר - או 3 שנות מאסר אם המסמך זויף בכוונה לקבל באמצעותו דבר. במקרה של זיוף בנסיבות מחמירות, העונש המרבי הוא 5 שנות מאסר.

בימים הקרובים ייחקרו במשטרה גורמים שונים, וביניהם בכירים במערכת הביטחון ובצבא.

בתוך כך הקפיא וינשטיין את בחירת הרמטכ"ל עד לבירור פרטי הפרשה. "היועץ המשפטי לממשלה הבהיר לשר הביטחון כי אין מניעה משפטית בהמשך קיום התייעצויות וראיונות לקראת מינוי הרמטכ"ל הבא, אך נוכח הנסיבות לא ניתן יהיה, בשלב זה, להחליט על בחירת הרמטכ"ל עד למיצוי בירור התלונה ", נכתב במכתב לשר.