אורג-ניר - מטוס הריסוס האורגני הראשון בישראל של חברת כים-ניר

בהתאמת המטוס האורגני של חברת כים-ניר לריסוס אורגני הושקעו כ-4 מיליון שקל

הכירו את אורג-ניר - מטוס הריסוס האורגני הראשון של חברת כים-ניר, המתמחה בריסוס מוטס. מדובר במטוס ייעודי מדגם Thrush אשר ישמש לריסוס אורגני בלבד. עד כה לא פעל בישראל ובעולם מטוס אורגני יעודי. על פי ההערכות בהתאמת המטוס לריסוס אורגני הושקעו כ-4 מיליון שקל.

המטוס האורגני, העומד בסטנדרטים בינלאומיים בתחום זה, ייתן מענה רחב לחקלאים וליצואנים העוסקים בחקלאות אורגנית. על פי הערכות שוק התוצרת האורגנית בישראל מוערך כמה עשרות מיליוני שקלים, ונמצא במגמת גידול מתמשכת, זאת כחלק מהמגמה האורגנית הבינלאומית להגברת הבריאות החקלאית והסביבתית. המגדלים האורגניים נדרשו בשנה האחרונה להשקיע יותר ויותר בהפרדה מוחלטת בכל שלבי הגידול של התוצרת החקלאית האורגנית

דיוד גולן, מנכ"ל כים-ניר, מציין כי לאור המגמה האורגנית הבינלאומית ומתוך רצון לתת מענה לעוסקים בחקלאות אורגנית, החליטה החברה להכשיר מטוס אורגני ייעודי. עוד מציין גולן, כי החברה תכשיר גם אזור תפעול סטרילי במנחת, אשר יאפשר טיפול נפרד במטוס האורגני.

כים-ניר פעילה בישראל משנת 1949 ופועלת בשלשה תחומים עיקריים: ריסוס, מסוקים וטיסות פרטיות. לאחרונה השיקה החברה את CNAIRWAYS המרכזת את תחום הטיסות הפררטיות בישראל.