סאגת המיזוג הכושל הסתיימה בפשרה: גילת תקבל 20 מיליון ד'

נחשף לראשונה ב"גלובס" ■ למעלה ממחצית הסכום תשולם עד אוקטובר 2010, והיתרה בשלושה תשלומים שנתיים שייפרסו עד אוקטובר 2013 ■ גילת עתידה לדווח היום על הכנסות של 54.49 מיליון דולר והפסד של 1 סנט למניה

כפי שנחשף לראשונה בסוף יוני ב"גלובס", חברת גילת הודיעה הבוקר (ג') כי נחתם הסכם פשרה בין החברה לבין קבוצת הערבים לעסקת המיזוג, שלא יצאה אל הפועל, במסגרתה הייתה אמורה גילת להירכש על ידי קונסורציום משקיעים. גילת מנוהלת על ידי עמירם לוינברג.

במסגרת הסכם הפשרה, תקבל גילת סכום של כ-20 מיליון דולר. למעלה ממחצית הסכום תשולם עד אוקטובר 2010, והיתרה בשלושה תשלומים שנתיים שייפרסו עד אוקטובר 2013.

עוד דיווחה החברה כי הפשרה הושגה בהמשך לתביעה שהגישה גילת בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד כל אחד מהחברים בקבוצת הערבים בנובמבר 2008. התביעה הוגשה כדרישה לתשלום דמי ביטול, בהתאם להסכם לרכישת החברה, שאושר על ידי האסיפה הכללית של בעלי מניות של גילת בחודש יולי 2008.

התביעות הוגשו נגד חברת מבטח שמיר, קבוצת LR, קבוצת גורס וחברת DGB השקעות. נגד כל אחד מהצדדים הוגשה תביעה, בהתאם לחלקו היחסי (פרו-רטה) בדמי הביטול על פי הערבות שהעמיד בהתאם להסכם.

נזכיר כי קבוצת הרוכשים הייתה אמורה לרכוש את מלוא מניות גילת תמורת כ-475 מיליון דולר.

גילת עתידה לדווח מאוחר יותר היום את תוצאותיה לרבעון השני של השנה. הצפי בשוק הוא כי החברה תדווח על הכנסות של 54.49 מיליון דולר והפסד של 1 סנט למניה.