חשד: אזרח אוקראיני הונה ישראלים באמצעות הלוואות בצ'קים מזויפים

במחוז הצפון, אך גם באזורים אחרים ברחבי הארץ, התקבלו בשבועות האחרונים עשרות תלונות של קורבנות שענו למודעות שפורסמו בעיתונים בשפה הרוסית, שבהם הוצעו הלוואות מבנק מסד ומבנק ירושלים

משטרת ישראל מזהירה היום (ה') את הציבור מפני נוכל אוקראיני בשם דימיטרי מלקייב, שבאמצעות פרסום של מודעות המבטיחות הלוואות כספיות בתנאים נוחים, מוציא מאזרחים תמימים, רובם מקרב העולים מברית המועצות לשעבר, כספים רבים במרמה.

במחוז הצפון, אך גם באזורים אחרים ברחבי הארץ, התקבלו בשבועות האחרונים עשרות תלונות של קורבנות שענו למודעות שפורסמו בעיתונים בשפה הרוסית, שבהם הוצעו הלוואות מבנק מסד ומבנק ירושלים. את המודעות, חושדת המשטרה, פרסם מלקייב.

על פי החשד, האנשים שענו למודעות וביקשו לקחת הלוואה, העבירו לידי הנוכלים את חשבונות הבנק שלהם ואת פרטיהם האישיים והתבקשו לשלם דמי ניהול בעבור ההלוואה. לאחר מכן, הופקדו בחשבונות הבנק שלהם צ'קים מזויפים ובמקביל נמסר להם על-ידי הנוכלים, כי בטעות הופקדו בחשבונותיהם סכומים גבוהים יותר מאלה שביקשו ללוות.

הלווים שראו כי בחשבונותיהם אכן הופקד סכום כסף גבוה יותר מזה שביקשו ללוות (באמצעות הצ'קים המזויפים) העבירו את ההפרש בין גובה ההלוואה לבין הסכום שהופקד, באמצעות שליח, לידי מלקייב ושותפיו. בהמשך, ולאחר שהתברר לבנקים שהצ'קים מזויפים, חויבו הלווים על כל הסכום.

לדברי רפ"ק אהרון גלאור, ממחוז צפון של המשטרה, נגד מלקייב כבר הוגש לפני כארבע שנים כתב אישום על עבירות מירמה דומות, אך הוא נמלט לחו"ל וממשיך לבצע עבירות דומות באמצעות אחרים. "תחילה התחזו הנוכלים ובראשם מלקייב לבנק ירושלים, אחר כך שינו את זהותם השקרית לבנק מסד, וייתכן כי בעתיד ינסו לבצע את מעשי המירמה תחת זהות בדויה אחרת", הסביר רפ"ק גלאור.