החרדים: לבטל את גמר "כוכב נולד" בי-ם בשל קדושת השבת

ועדת הרבנים למען קדושת השבת וארץ ישראל לראש עיריית ירושלים: "הכנת האירוע בעיצומו של יום השבת - וכל זה מול העיר העתיקה - יפגע בתורת ישראל ובערכי הדת"

מחריפים הקולות לביטול אירוע הגמר של "כוכב נולד" בירושלים. ועדת הרבנים למען קדושת השבת וארץ ישראל שלחה מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת ובו היא דורשת לבטל מיידית את האירוע.

מדובר בגוף האחראי על כמה מהחרמות המשמעותיים בקרב הציבור החרדי. במכתב שכתב לברקת ופורסם הבוקר (ו') בעיתון "יתד נאמן" כותבת הוועדה: "הכנת האירוע בעיצומו של יום השבת - וכל זה מול העיר העתיקה - יפגע בתורת ישראל ובערכי הדת".

לבקשת הוועדה הצטרפה גם סיעת אגודת ישראל בעיריית ירושלים לאור העובדה שהאירוע המתוכנן אמור להתקיים 4 ימים לפני ראש השנה במוצאי שבת, שבת סליחות. במופע, שאמור להתקיים מול העיר העתיקה, כותבת הוועדה כי "יזמרו בני נוער בתערובת".

בזכיינית ערוץ 2 "קשת" הבטיחו כי לא יהיה כל חילול של השבת במהלך ההכנות לאירוע וכי החזרה הגנרלית וכל שימוש במערכות השמע יתקיימו ביום חמישי כדי לא לפגוע בקדושת השבת. כמו כן, כניסת קהל תותר רק לאחר צאת השבת. למרות זאת, ממשיכים גורמים חרדיים לדרוש את ביטול האירוע.