לכובע של ליאור 3 פינות

כך קורה שליאור שליין המנהל ממנה את ליאור שליין העורך, שממנה את ליאור שליין המגיש

לאחרונה פורסם כי במסגרת מספר פרויקטים שעליהם עובד בימים אלה ליאור שליין בזכיינית ערוץ 2 רשת, מתוכננת החזרתה לחיים של התוכנית "גריל", המבוססת על ה-"Roast" ("צלייה") האמריקני - מופע/תוכנית שבמרכזם מוצב אמן, שזוכה לגירסה הגרוטסקית והלעגנית של "חיים שכאלה".

את התוכנית צפוי לערוך ולהגיש שליין, שאחראי גם על ניהול מחלקת הבידור בזכיינית.

"גריל" שודרה בעבר, בשנת 2006, באופן חד-פעמי בזכיינית. אז "נצלתה" על הגריל רבקה מיכאלי. הפורמט נוסה שוב בפסטיבל ראש-פינה באותה שנה, על מוטי שקלאר, שנכנס לתפקיד מנכ"ל רשות השידור.

בשני המקרים, רגעי המבוכה הכריעו את הקאסט והצופים. בעיקר בשל העובדה שבניגוד למופעים האמריקנים, כמו הספיישלים המופקים ב"קומדי סנטרל" - שם הלשון משוחררת וההומור הגס משתולל - כאן מדובר בגוף שידור מהוגן, ובתעשייה קטנה מדי מכדי שיהיה אפשר "לצלות" איזושהי פרסונה בידורית באופן קיצוני באמת.

מה שמעניין אותי הוא דווקא כיצד מתנהל תהליך קבלת ההחלטות במחלקת הבידור ברשת. התסריט הבא נשמע אכן בידורי, אך גם מטריד למדי: שליין, מנהל המחלקה, משוכנע שלפני 4 שנים הקהל הישראלי לא היה בשל לפורמט המתוחכם שאותו הוא יעברת, ומחליט שעכשיו זה הזמן - יש לו ביד בוננזה. מתכון מנצח שמשלב בין סלב, השפלה פומבית ואם ירצה השם - אאוטינג בשידור.

פורמט יש, עכשיו צריך למצוא עורך. אחרי מחשבה ארוכה, מנהל המחלקה מדבר עם ההפקה ומציע לעבוד עם העורך המשותף של "מצב האומה" (להלן: שליין). ההפקה מתרשמת מהרעיון המקורי, אבל מציינת כי העורך המוכשר עסוק עד מעל לתלתלים; חוץ מהתוכנית, הוא מונה בשנה שעברה לתפקיד מפתח באחת הזכייניות, ואין לו זמן לנשום. מנהל המחלקה שליין ממליץ: "תעשו מאמץ, הוא הכי מתאים".

העורך המבוקש שליין לא עומד בלחץ ונענה לחיזורים. עכשיו, העורך שליין ומנהל המחלקה שליין שוברים את הראש - מי יכול לשאת על כתפיו את הפורמט הנשכני?! עשרות שמות נזרקים לאוויר, וביניהם: אבי קושניר, אורי גוטליב, מאיה דגן. מישהו מציע את טאלנט הבית אברי גלעד. מנהל המחלקה שליין מדגיש כי חשוב לשמור על פלורליזם אנושי.

פתאום, העורך שליין מפציע עם רעיון סופר מקורי - הטאלנט שעבד איתו ב"עד הבחירות זה יעבור" וגם הגיש את "מצב האומה". אחד, ליאור שליין. "הוא ורבלי, אינטליגנטי, ציני, אבל נגיש. חוץ מזה, גם הוא מיוצג אצל בועז בן-ציון".

אחרי התלבטות ממושכת והתייעצות עם אנשי טלוויזיה ובידור, מנהל המחלקה שליין נותן לעורך שליין את ברכת הדרך לגייס את המנחה שליין, ומציין בפניו שהוא מאמין ברבגוניות מחשבתית ובחופש פעולה: "תתייעצו אתי רק בצמתים קריטיים", הוא מבקש. "כמו שאתם יודעים, משלמים לי כדי לנהל מחלקה שנאבקת על חייה".