לקוח תובע 50 א' ש' מאורנג': ניתקתי קו - וכוניתי בחשבונית "מר אדון טיפש"

התובע: "אורנג' איפשרה למי מנציגיה להיכנס לפרטי התובע ולנקום או להעניש אותו על רצונו להתנייד ממנה לחברה סלולרית אחרת" ■ פרטנר: "רק הלקוח עצמו יכול לבצע את השינוי בשם"

לקוח אורנג', שבחשבונית החודשית שלו נכתב "לכבוד: מר אדון טיפש", הגיש לבית משפט השלום בתל-אביב תביעת לשון הרע בסך 50 אלף שקל כנגד החברה.

התובע, סמיר שמחייב, עובד בשדה-התעופה בן-גוריון מטעם אל-על, ולרשותו מספר קווי טלפון סלולרי של חברת אורנג', שאחד מהם שימש את אביו.

בתביעה, שהוגשה הבוקר (ד') באמצעות עו"ד רון לוינטל, נטען כי בעקבות תקלות חוזרות ונשנות במכשיר הטלפון הסלולרי שהוקצה לקו שהחזיק התובע עבור אביו, הוחלט להפסיק את ההתקשרות עם הנתבעת בכל הנוגע לקו זה.

לטענת שמחייב, עם ניתוק הקו החליטו אנשי אורנג' "לעלוב בו ולכנותו, במסגרת חשבון הטלפון האחרון שקיבל מהם, במקום לכנותו בשמו האמיתי. כך נדהם שמחייב לגלות כי בחשבונית התקופתית שנשלחה אליו בדואר מחברת אורנג' שהוא מכונה 'מר אדון טיפש'".

בכתב התביעה צוין עוד כי שמו של שמחייב מופיע כ"מר אדון טיפש" גם באתר האינטרנט של החברה, כאשר הוא נכנס לפרטי החשבון שבבעלותו, ולכן ברור כי אין מדובר בטעות דפוס, במקרה חד-פעמי או בתקלה - אלא באופן שבו רשום שמו במאגרי החברה.

"שימש כמושא ללעג ולקלס"

בתביעתו מציין שמחייב כי להערכתו "זכה" לכינוי המעליב והפוגעני כ"נקמה", בשל החלטתו לנתק הקו כאמור. "נקמתה" של החברה היתה שקופה, לדבריו, כיוון שבחשבונית שנשלחה הופיעו כל הקווים האחרים המשולמים תחת שמו, ורק הקו אותו ביקש לנתק הופיע תחת השם "מר אדון טיפש".

"התובע שימש כמושא ללעג ולקלס בעיני הנתבעת, אשר נציגיה 'סגרו חשבון' תוך שהם משמיצים את שמו ושמים אותו לבוז וללעג", נכתב בתביעה.

כשפנה התובע לשירות הלקוחות בתלונה, כתב התובע, טענה נציגת השירות עימה שוחח כי גורם זר "אלמוני" הוא שנכנס למחשבי החברה וביצע את שיבוש השם, ולא מי מעובדיה.

התובע לא קיבל את ההסבר. "הנתבעת איפשרה למי מנציגיה, ברשלנות ובחוצפה, להיכנס לפרטי התובע ו'לנקום' או 'להעניש' אותו על רצונו להתנייד ממנה לחברה סלולרית אחרת, תוך פגיעה מיותרת בשמו והשמתו ללעג בקרב עובדיה ואנשיה. במערכות הנתבעת התובע אינו אלא 'מר אדון טיפש'. מעשה זה אינו מעשה ראוי ומכובד לחברה דוגמת הנתבעת", כתב.

פרטנר: רק הלקוח יכול לבצע שינוי בשם

מחברת פרטנר נמסר בתגובה: "התביעה טרם נתקבלה בחברת פרטנר. טרם קבלת התביעה הגיעה לידי פרטנר תלונת הלקוח, ונערכה בדיקה מעמיקה. בדיקה זו העלתה כי מדובר בשינוי שבוצע שלא על-ידי החברה. השינוי נעשה באמצעות שירות ה-self service שאותו מעמידה החברה לנוחות לקוחותיה. השימוש בשירות זה כרוך בתהליך מחמיר של זיהוי הכולל הזנת פרטים על-ידי הלקוח, המצויים בידיו בלבד ואינם מצויים ברשות החברה.

"רק הלקוח עצמו או מי מטעמו שמסר לו את פרטיו הסודיים, והם בלבד, יכולים לבצע את השינוי בשם, כפי שבוצע במקרה זה".

החברה מוסיפה ומסבירה מהו התהליך המתבצע באמצעות ה-self service וכיצד הוא פועל: "שירות באמצעות ה-self service של אורנג' הנו ממשק אינטרנטי המאפשר ללקוחות החברה לשנות פרטים אישיים, כגון שם, שם משפחה, תאריך לידה, להוסיף ולהסיר שירותים וחבילות, לצפות במצב החשבון העדכני ועוד.

"השירות ניתן לשימוש אך ורק על-ידי הזנת שם משתמש וסיסמה הנקבעים על-ידי הלקוח ואמורים להימצא ברשותו בלבד. רישום ראשוני (כפי שבוצע במקרה הנ"ל) מצריך אימות באמצעות הזנת קוד אישי חד-פעמי שנשלח ישירות למכשירו הסלולרי האישי של הלקוח ואליו בלבד".