פרשת ההלוואות במנורה מבטחים: הנושא עבר לבדיקת המשטרה

כך עולה ממכתב ששלחה פרקליטות המדינה לתנועת אומ"ץ בעקבות פניית התנועה בנושא ■ לפי ההערכות, התלונה למשטרה נוגעת לסוכני הביטוח שקיבלו את ההלוואות ולא לחברת מנורה

פרקליטות המדינה מודיעה כי נושא מתן ההלוואות שלא כדין בחברת הביטוח והפיננסים "מנורה מבטחים" הועבר לבדיקת המשטרה - כך עולה ממכתב ששלחה עו"ד דגנית כהן-ויליאמס, סגנית בכירה לפרקליט המדינה, ליו"ר תנועת אומ"ץ, אריה אבנרי, בעקבות פניית התנועה בנושא.

לפי ההערכות, התלונה למשטרה נוגעת לסוכני הביטוח ולגורמים אחרים המעורבים בפרשה - ולא לחברת מנורה.

לפני כחודשיים הטיל המפקח על הביטוח במשרד האוצר, פרופ' עודד שריג, קנסות ועיצומים כספיים "חסרי תקדים", לדבריו, על מנורה ועל מנהלה, ארי קלמן, בגין פרשת ההלוואות הבלתי תקינות.

הקנס שהטיל פרופ' שריג על מנורה עומד על 14 מיליון שקל. במקביל, נאלצה מנורה להשיב למבוטחים 10 מיליון שקל נוספים.

כמו כן הטיל שריג קנס גבוה ויוצא דופן בהיקף 400 אלף שקל גם על קלמן, ש"כשל ניהולית וחשף את החברה לסיכונים", לדברי האוצר. עם זאת, קלמן המשיך לכהן בתפקידו כרגיל.

כזכור, מנורה מעורבת בשתי פרשות: הראשונה היא מתן הלוואות לא תקינות למספר סוכני ביטוח בשנים 2005-2007; השנייה היא העברות כספים רטרואקטיביות על-ידי עובדי החברה בין מסלולי השקעה שנוהלו במסגרת פוליסות הטופ-פייננס. במנורה הדגישו לא אחת כי לקוחות החברה לא נפגעו מפרשות אלה, וכי ההפסדים בגינן נרשמו בחברה.

כחודש לאחר החלטתו של שריג פנתה תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה וביקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד קלמן, חברי דירקטוריון מנורה וחברי ועדת הביקורת של מנורה, בכל הנוגע לפרשת ההלוואות הבלתי תקינות. "נראה כי המפקח על הביטוח שגה בכך שלא סילק את מנכ"ל מנורה מתפקידו והסתפק בהטלת קנס", טענו בתנועת אומ"ץ.