אסם מתקפלת: תשלם לחצי חינם 4 מ' ש' - והמוצרים יחזרו למדף

הבמבה חוזרת לחצי חינם: כך סוכם אמש בפגישה בין זקי שלום למנכ"ל אסם גזי קפלן ■ הסכום ישולם במנגנון עקיף, באמצעות מבצעים ודרך הבונוס המוענק לרשת ■ אסם: "קשקוש מוחלט"

הלחץ של החגים עשה את שלו וגרם לענקית המזון אסם להתקפל בפני רשת חצי חינם, לאחר שזו הציגה נחישות בימים האחרונים והסירה ממדפי כל סניפיה ברחבי הארץ את מוצרי ענקית המזון.

אמש (א') התקיימה פגישה בין הצדדים, במעמד בעלי חצי חינם, זקי שלום, ומנכ"ל אסם, גזי קפלן. בפגישה הארוכה, שהתקיימה במסעדת סיטרה התל-אביבית, סוכם כי אסם תוציא מכיסה סכום של בין 3.5 ל-4 מיליון שקל, אותו תעביר לחצי חינם.

בתמורה לסכום זה תקבל אסם שטח מדף מותאם בסניף הדגל של חצי חינם שנפתח באחרונה בהוד-השרון, ובנוסף יוחזרו מוצריה לסניפי הרשת בכל רחבי הארץ באופן מיידי.

מדובר בכל מוצרי הקבוצה, לרבות חטיפי הדגל במבה וביסלי וכן המוצרים היבשים לרבות פסטות וקטשופ. כמו כן, יוחזרו המוצרים המצוננים ובהם מוצרי המותג טבעול ויתר המוצרים המופצים על-ידי אסם לרשתות השיווק.

הסכום המדויק ומנגנון התשלום ייסגרו בין הצדדים לאחר ראש-השנה.

בהקשר זה יצוין כי אסם לא תשלם את הסכום האמור ישירות לחצי חינם עבור שטחי המדף - אלא הסכום ישולם באופנים שונים, כמו למשל במבצעים, דרך הבונוס המוענק לרשת ובאמצעות מנגנונים נוספים. תשלום באופן ישיר עבור שטחי מדף יחליש את אסם אל מול רשתות השיווק המתחרות, וכמו כן עשוי ליצור לה בעיות בשל המגבלות החלות עליה כספק גדול במשק.

לדברי שלום ל"גלובס" הבוקר (ב'), "הצדדים החליטו להשיב את המוצרים - לטובת הצרכן. זה נמשך כמו מסטיק, ומי שסבל זה הצרכן".

קבוצת אסם מסרה הבוקר ל"גלובס" בתגובה לדברים: "קשקוש מוחלט".

באסם הורידו את הכפפות

כזכור, ביום חמישי האחרון פורסם ב"גלובס" כי בחצי חינם הורידו את כל מוצריה של חברת אסם ממדפי הרשת, כולל כל המוצרים היבשים של החברה ובראשם ביסלי, במבה, הפסטות וקטשופ אסם. אסם מפיצה גם את תפוגן של יפאורה-תבורי, עוף טוב של משקי עמק הירדן ושום דורות של קיבוץ דורות - שהוסרו אף הם ממדפי הרשת.

קבוצת אסם מצדה הורידה את הכפפות, ופרסמה מודעות בעיתונות תחת הכותרת "אסם נותנת לך יותר", שבהן היא כביכול מתנצלת על היעדר המוצרים ברשת חצי חינם. "קבוצת אסם מבקשת ליידע את ציבור צרכניה שלצערה צפוי מחסור חמור בסניפי חצי חינם במוצרי טבעול, צבר, עוף טוב ותפוגן", נכתב במודעה המבשרת על "חגיגת מבצעים".

בהתאם למודעה העניקה אסם מבצעים על מוצרים מובילים של אותם מותגים בכל הערים שבהן פועלת רשת חצי חינם. עם זאת, באסם הציעו מבצעים רק על המוצרים המצוננים ולא על המוצרים היבשים, וזאת ככל הנראה משום שבחברה לא רצו לחשוף את היעדרות המוצרים היבשים מרשת חצי חינם.

בהתייחס לצעדיה של אסם אמר בסוף השבוע זקי שלום ל"גלובס": "אסם פרסמו בעיתון שהם עשו כביכול 'כיפה אדומה' לחצי חינם. כל מי שעובדים מסביב לחצי חינם - עשו להם מבצעים והורידו להם 20% הנחה. זו הכרזת מלחמה. הוצאתי את כל השילוט של אסם, וכרגע החזרה של אסם לא על הפרק. זה ייקח זמן. אם מלחמה - אז מלחמה עד הסוף, ובמלחמה יש גם נפגעים".

עתה כאמור, הגיע הסכסוך המסחרי אל קצו.