נתניהו: "נשלול את המימון מתיאטראות שיחרימו את אריאל"

בתגובה למכתב השחקנים, שהודיעו כי אין בכוונתם להופיע בהיכל התרבות בעיר שמעבר לתחומי הקו הירוק, אמר ראש הממשלה: "הדבר האחרון שאנו צריכים כעת זה ניסיון של החרמות מתוכנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה הבוקר את מחאת אנשי התיאטרון שהודיעו כי הם אינם מתכוונים להופיע בהיכל התרבות החדש באריאל. "מדינת ישראל נתונה תחת מתקפת דה לגיטימציה מצד גורמים שונים במערכת הבינלאומית, כולל ניסיוניות של החרמות אקדמיות וכלכליות. הדבר האחרון שאנחנו צריכים כעת זה ניסיון של החרמות מתוכנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

ראש הממשלה איים כי ישלול את המימון לתיאטראות שיחרימו את היכל התרבות באריאל. "אינני רוצה לפסול את זכותו של כל אמן לדעה פוליטית, אבל אנחנו כממשלה לא צריכים לממן חרמות כנגד אזרחי ישראל. שמחתי לשמוע משרת התרבות כי אמנים אחרים הודיעו שיופיעו כמתוכנן. בעיני זו הגישה הנכונה", אמר.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הצטרף לקריאתו של נתניהו לשלילת המימון. "מדינת ישראל משקיעה הרבה כסף בתיאטראות. את המסים שמקיימים את אותם תיאטראות משלמים גם תושבי אריאל, ומי שמחבל בכך, אין מקום להעסיקו בישראל", אמר שר האוצר והוסיף ש"לא יכול להיות שאדון אמן יקבל כסף מהמדינה להקים תיאטרון ויגיד - 'בתל-אביב אני כן מופיע, באריאל ובמקומות אחרים אני לא מופיע'. מה השלב הבא? גם מול החרדים יסרבו להופיע? מדובר בשנאת חינם. אריאל הוא יישוב בישראל, בדיוק כמו באר-שבע או כל יישוב ערבי אחר. בסופו של יום התיאטראות יופיעו באריאל, ואני מקווה שמי שלא יקיים את חוזהו - מקומו לא יהיה בתיאטרון. יש גבול לכל תעלול", אמר שטייניץ.

שר המדע, דניאל הרשקוביץ, אמר כי לדעתו מי שיינזק מהחרם הם השחקנים עצמם. "הדרישה הזו לא במקומה. אני בטוח שלאמנים שלא ירצו להופיע באריאל יימצאו תחליפים ראויים, אבל אני לא בטוח שהם ימצאו קהל מחליף להופעות שלהם".