לא יורידו אגורה ממחיר דירה בת"א: הוועדה לחסמי נדל"ן שחררה 15 אלף דירות בראש העין ורמלה

ישיבת הוועדה היום דנה בחסמים שמנעו שיווקן של 14 אלף יחידות דיור בגבעות המזרחיות של ראש העין ושל 1,000 יחידות דיור בפרויקט מצליח שברמלה ■ מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "העיכוב בשיווקן של קרקעות למגורים הוא אחת הבעיות הבוערות של מדינת ישראל"

בדרך למימוש היעד לשיווק 35 אלף יחידות דיור בשנה: החסמים לשיווקן של 15 אלף יחידות דיור במרכז הארץ הוסרו היום (ג') בוועדת מנכ"לים של משרדי הממשלה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי, שתפקידה לאתר ולהסיר את חסמי התכנון והשיווק של תוכניות למגורים.

המטרה: להוריד מחירים

החסמים הוסרו במסגרת ישיבתה הראשונה של ועדת המנכ"לים לאיתור והסרת חסמים, שנמשכה כחצי שעה. כזכור, הוועדה הוקמה בהתאם להחלטה שקיבלה ביולי ועדת השרים לנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל בדבר ביטול הקפאת התכנון למגורים במרכז הארץ, שנכנסה לתוקף לפני כשנתיים. זאת במטרה לקדם מדיניות להורדת מחירי הדירות, תוך דגש על דירות לצעירים הרוכשים את דירתם הראשונה. באותה הישיבה ביולי הוחלט על קביעת יעדים לשיווק של לפחות 35 אלף יחידות דיור בשנה.

ועדת המנכ"לים מטפלת בפתרון סוגיות שמעכבות שיווק קרקעות למגורים. הישיבה הראשונה של הוועדה, שנערכה היום, עסקה בהסרת החסמים לשיווק קרקעות למגורים בראש העין וברמלה, ואילו בהמשך תדון הוועדה בהסרת חסמים ביישובים נוספים.

עם חברי ועדת המנכ"לים נמנים, מלבד היו"ר גבאי, גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי ונציגי משרדי ממשלה נוספים שנוגעים בנושא.

ישיבת הוועדה היום דנה בחסמים שמנעו שיווקן של 14 אלף יחידות דיור בגבעות המזרחיות של ראש העין ושל 1,000 יחידות דיור בפרויקט מצליח שברמלה. שיווקן של קרקעות אלה נתקע בשל מחלוקות בין המשרדים לעניין ההשקעה בהקמת תשתיות שקשורות בפרויקטים כמו סלילת נתיב נוסף בכביש 40 ברמלה, סלילת מחלף המחבר בין כביש 444 לכביש 5 בראש העין וחיבור הפרויקט בראש העין למערכת הביוב של השפד"ן.

גבאי סיכם במהלך הדיון את אופן מימון התשתיות הנדרשות הנאמדות על כ-400 מיליון שקל, על דעת מנכ"לי המשרדים הנוספים. בנוסף סוכם על חלוקת המימון בין משרדי הממשלה והמינהל ובכך הסתייעה הסרת החסמים לקרקעות הספציפיות שנידונו היום.

גבאי ציין בתחילת הישיבה כי העיכוב בשיווקן של קרקעות למגורים הוא אחת הבעיות הבוערות של מדינת ישראל ולכן תינתן לה עדיפות במציאת פתרונות. עוד הוא ציין כי הוא מצפה מהמשרדים לפתור את המחלוקות עוד בטרם הדיון בוועדה, אך הוסיף שאם יהיה צורך יהיו גם החלטות שיקבלו תוקף של החלטות ממשלה.