הפרקליטות מתנגדת לבקשת ריסבי-רז לדחות עדותה בתיק ראשונטורס

לטענת רייצ'ל ריסבי-רז, חשיפת קו ההגנה שלה כעת מעל דוכן העדים במשפטו של אולמרט עלולה לפגוע ביכולתה לנהל את משפטה בפרשת ראשונטורס באופן צודק והוגן

עו"ד אורי קורב, סגן פרקליט מחוז ירושלים, הודיע היום (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי הפרקליטות מתנגדת לבקשתה של רייצ'ל ריסבי-רז, שהיתה מתאמת קשרי החוץ של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לדחות את עדותה בפרשת ראשונטורס, שאמורה להינתן במסגרת משפטו של אולמרט, עד לסיום משפטה שלה.

ריסבי-רז עומדת לדין באשמה כי השיגה בעבור אולמרט במירמה מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל, תוך הונאת גופים שונים ובהם המדינה.

ריסבי-רז העבירה השבוע בקשה לדחות את עדותה, בטענה כי אם תישמע כעת - יפגע הדבר קשות בהגנתה ובזכותה למשפט הוגן. לדבריה, חשיפת קו ההגנה שלה מעל דוכן העדים במשפטו של אולמרט עלולה לפגוע ביכולתה לנהל באופן צודק והוגן את משפטה בפרשת ראשונטורס, זאת מכיוון שבית המשפט והעדים שיופיעו בפניו ייחשפו לגירסתה כבר בשלב זה.

מנגד טוענת הפרקליטות כי מועדי הדיונים שלאחר פגרת בית המשפט, שהסתיימה היום, יוחדו לשמיעת עדותה של ריסבי-רז, והצדדים נערכו בהתאם לכך לשמיעת עדותה. לטענת הפרקליטות, לא ניתן לקבל את נימוקה של ריסבי-רז לדחיית מועד עדותה, מכיוון שמדובר בשיקולים חיצוניים לתיק.

באי-כוחו של אולמרט, עוה"ד נוית נגב וגל הררי גולדמן, הודיעו כי אולמרט מצטרף לבקשתה של ריסבי-רז. "היות ועמדתה של ריסבי-רז היא כי עדותה בעיתוי זה עלולה לפגוע קשות בזכותה למשפט הוגן, סבור אולמרט כי לא יהיה זה נכון לשמוע את עדותה בשלב זה", כתבו בתגובתם לבקשה.

אולמרט מואשם באותה פרשה בעבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במירמה.