עוד "בליץ" של אטיאס: מוציא לשוק קרקעות ל-3,000 דירות

כמחצית מהדירות ישווקו באזור הדרום, שלפי משרד השיכון "זוכה לאחרונה לביקושים ערים במיוחד"

משרד השיכון, בראשות השר אריאל אטיאס, ממשיך בתוכניתו להציף את שוק הנדל"ן בקרקעות על מנת להוזיל את מחירי הדירות, והיום (ד') הודיע המשרד על שיווק קרקעות ל-2,985 דירות חדשות ב-21 ערים ויישובים.

גם הפעם הדירות משווקות בעיקר בפריפריה ולא באזורי הביקוש. ביבנה ישווקו 117 דירות ובמודיעין 321 יח"ד; בכפר סבא ישווקו במתחם הדרים קרקעות לבניית 17 יח"ד, בשכונת נווה שלום ישווקו 11 מגרשים לבניית 11 יח"ד ומספר דומה גם במושב יסודות. במחוז חיפה ישווקו 204 יח"ד בטירת הכרמל.

כמות גדולה במיוחד של קרקעות תשווק באזור הדרום, שלפי משרד השיכון "זוכה לאחרונה לביקושים ערים במיוחד". בבאר שבע ישווקו 288 יח"ד, במצפה רמון ישווקי 24 מגרשים, באופקים 235 יח"ד ובסך הכל בדרום ישווקו 1,461 דירות - כמחצית מכלל השיווק הנוכחי.

בצפון ישווקו 895 דירות, כאשר 678 מהן בנצרת. יש לציין כי משרד השיכון מסבסד בפריפריה 50% מעלות הפיתוח של הקרקעות כאשר מדובר בבנייה רוויה, כך שבשיווק הגדול בנצרת עלות הפיתוח תעמוד על 22 אלף שקל בלבד במקום 44 אלף שקל.

"מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ממשיכים לפעול במרץ כדי להאיץ את שיווק הנדל"ן בכל רחבי הארץ ובכדי להמשיך ולהדביק את הפער מול הביקושים", אומר אטיאס. הסבסוד בפריפריה נועד להעניק תמריץ שמוזיל מחירים ודוחף צעירים ומשפרי דיור להתגורר שם. זה הוכיח את עצמו בהצלחה הגדולה של השיווקים שנעשו בשיטה זו בשנה האחרונה. אין ספק כי הגדלת ההיצע היא הגורם המשפיע ביותר על הוזלת מחירי הדירות. הנתונים שהתפרסמו אתמול מלמדים כי מספר הדירות הנמצאות בבנייה בסוף המחצית הראשונה של 2010, עומד על המספר הגדול ביותר מאז 2002".