מנותקים? "פחות מ-10% תומכים במאבק האמנים בהתנחלויות"

סקר שערכה חברת רותם-TRI בקרב 500 משקי-בית בישראל קובע כי רק 8.6% תומכים בסירוב האמנים להופיע באריאל ■ 73% מהנשאלים מתנגדים לחייבם להופיע בניגוד לרצונם

הרבה רעש ומעט תמיכה: רק 8.4% מהציבור היהודי הבוגר במדינת ישראל תומך בחרם שחקני התיאטרון על היכל התרבות החדש באריאל - צעד שזכה לסיקור נרחב בשבוע האחרון ואף לתמיכתם של מאות אנשי אקדמיה, רוח ותרבות בישראל.

על-פי נתוני הסקר, שנערך על-ידי חברת רותם-TRI והקיף מדגם של 500 משק- בית בישראל - 72.7% מהנשאלים ענו כי הם מתנגדים לצעדי המחאה, 18.7% הגדירו עצמם כחסרי דעה בעניין ורק 8.6% תמכו בו.

פילוח הנתונים, על-פי אנשי המכון, מצביע כי שיעור ההתנגדות בקרב הגברים למהלך היה גבוה יותר מאשר בקרב נשים וכן נמצא כי ככל שעולה רמת ההשכלה האקדמית כך גוברת התמיכה בחרם: בעוד שבקרב בעלי ההשכלה התיכונית ומטה רק 5% מהנשאלים תמכו במהלך, בקרב בעלי ההשכלה האקדמית זינק שיעור התמיכה לכ-19%.

עם זאת, הרוב המוחלט של הציבור בישראל מתנגד לקריאה לחייב את האמנים להופיע באולמות מעבר לקו הירוק בניגוד לרצונם. בתגובה לשאלה בנושא רק 16% הביעו תמיכה ביוזמת חיוב האמנים, 11.2% לא השיבו ו-73% התנגדו.

דעה: דין הישיבות כדין שחקני התיאטרון/מתי גולן

דעה: כשביבי החליט להיות שייקספיר/עומר רבין