השנה הגורלית של בכירי "מעריב": יד חופשית לזקי רכיב

עפ"י ההסכם עם הבעלים החדש של העיתון, הכשרת היישוב ועופר נמרודי לא יוכלו להתערב או להשפיע על הליכי מינויים ופיטורים ב"מעריב" במשך שנה

גורלם של בכירי עיתון "מעריב" יהיו נתון בשנה הקרובה בידיו של בעל המניות החדש בעיתון, זקי רכיב. ל"גלובס" נודע כי על-פי ההסכם בין הצדדים, להכשרת היישוב ולעופר נמרודי לא תהיה יכולת להתערב או להשפיע על תהליכי המינויים והפיטורים בעיתון למשך 12 חודשים מרגע חתימת ההתקשרות בין הצדדים.

משמעות הדבר היא כי רכיב יוכל בשנה הקרובה לפטר ולשכור טאלנטים, מנהלים ועורכים לעיתון על דעתו בלבד.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", רכיב מתכוון לבצע שינויים מרחיקי לכת בעיתון, כשבעיקרם ביסוס מהדורה דיגיטלית לעיתון, תוך שימוש במותג "מעריב" וביתרונותיו, גם בעידן שבו לא ניתן יהיה לתלות את עיקר המשאבים בדפוס.

כניסתו של מיליארדר ההיי-טק לעיתון מגיעה על רקע הסכמה של נמרודי והכשרת היישוב לאפשר לו לממש את חזונו. על מנת לעשות זאת, ביקש רכיב יד חופשית בשליטה על הדמויות שיובילו את העיתון אל תוך העידן הדיגיטלי שלו הוא מייחל.

בתוך כך, נמרודי לא יוכל להכריע באשר לזהות העורך הראשי של העיתון והמנכ"ל, לו יחפוץ רכיב להחליפם.

לפי שעה לא הגיש רכיב כל בקשה לדירקטוריון "מעריב" להחליף את מנכ"לית קבוצת מעריב, אווה מדז'יבוז', או את עורכו הראשי של העיתון, יואב צור, ועל-פי גורמים בסביבתו לפי שעה אין בכוונתו לבצע מהלך שכזה.

עוד נודע כי על-פי ההסכם, שני בעלי המניות התחייבו להמשיך להזרים כסף לעיתון גם בעתיד, על-פי דרישה.

לפני החג התממשה עסקת "מעריב" באופן רשמי, לאחר שרכיב העביר 5 מיליון דולר לעיתון. העברת הכסף התבצעה יום לפני התאריך המתוכנן, על מנת לאפשר תשלום משכורות לעובדי העיתון.

על-פי הדו"חות הכספיים של חברת "מעריב " לרבעון השני של 2010, יתרות הנזילות שביד החברה הצטמקו לכ-7 מיליון שקל בלבד, בעוד שברבעון השני הפסידה "מעריב" 22.3 מיליון שקל והשלימה הפסד של 33 מיליון שקל במחצית השנה, הפסד שמחק כ-75% מההון העצמי שלה.

לאחר השלמת ההשקעה ורכישת החוב מידי בנק הפועלים, אמור רכיב להגדיל את החזקתו ל-44% ממניות "מעריב", בדומה להחזקת הכשרת היישוב, ולהתמנות ליו"ר הדירקטוריון של החברה.