לצ'וטט עם הבלונדה מהפאב הסמוך

על אפליקציית צ'ט מבוססת מיקום פיזי ומנוע שייבחן את מידת הדיוק של תחזיות אנליסטים

1. מנבא את העבר

אנליסטים ומומחים שונים אוהבים לנבא טרנדים ולצאת בתחזיות עתידיות בנושאים רבים, אולם לא תמיד אנחנו זוכרים אפילו מה אותם מומחים אמרו לגבי נושא מסוים, ולכן אין ביכולתנו לבדוק אם התחזיות שלהם היו נכונות. פיתוח שנעשה במסגרת מעבדות החדשנות של יאהו בברצלונה מציע למשתמשים מנוע חיפוש המאפשר לבדוק אם אותן תחזיות אכן התממשו או התגלו כלא מציאותיות - Time Explorer. ניתן להקליד כל שאילתה שהיא בתיבת החיפוש ולקבל תוצאות המוצגות על ציר זמן אינטראקטיבי וכן כרשימת תוצאות חיפוש רגילה.

מנוע החיפוש, שמאנדקס תוצאות מ-1987 ומעלה, מאפשר לגלות מה חשבו המומחים ב-1993 שיקרה ב-2009 בכל הנוגע ליחסים בין ארה"ב לאיראן, לדוגמה, או מה אנליסטים סבורים היום שיקרה בעוד כחמש שנים בתחום האנרגיה הירוקה.

בנוסף, מציע מנוע החיפוש למשתמש אישים מפורסמים הקשורים לשאילתת החיפוש, ואף ניתוח הסנטימנט הכללי שעולה מתוצאות החיפוש. כעת מתבסס מאגר המידע רק על אינפורמציה שהתפרסמה ב"ניו יורק טיימס".

2. חוש סלולרי

הסטארט-אפ הישראלי my6sense השיק בשבוע האחרון אפליקציית אנדרואיד, המצטרפת לאפליקציית האייפון שיש לחברה. האפליקציה, המתיימרת להיות "החוש השישי" של המשתמש, מציגה בפניו תכנים המבוססים על ההעדפות שלו.

את התכנים מקבצת האפליקציה מכל מקורות המידע אחריהם עוקב המשתמש, כגון אתרי תוכן, בלוגים, פייסבוק וטוויטר, כולל תכנים המגיעים מגוגל באזז. את הסטארט-אפ הקימו ברק חכמוב ואבינעם רובינשטיין.

3. החדר האינטימי שלי

ככל שטרנד הלוקיישן הולך וצובר תאוצה, יותר ויותר אפליקציות סלולריות מבוססות מיקום צצות ברשת. אחת מהן היא MessageParty, אפליקציית אייפון חינמית המציעה חדרי צ'אט מבוססי מיקום. לאחר שמתקינים את האפליקציה, המשתמש נחשף לכל חדרי הצ'אט שנפתחו בטווח גיאוגרפי מסוים ממנו, שאליהם הוא יכול להצטרף, ולחילופין לפתוח חדר צ'אט משל עצמו.

האפליקציה מתאימה במיוחד למשתמשים שרוצים לנהל צ'אט עם מישהו שנמצא איתם באותו בר, בהופעת מוזיקה מסוימת או באותה הכיתה באוניברסיטה. השירות המוצע עדיין בסיסי, אולם בעתיד מתכננים היזמים גם לאפשר שליחת הודעות אישית למשתמשים שנמצאים בחדר מסוים ואף סימון חדרים מועדפים שאליהם ניתן יהיה להיכנס גם כשיוצאים מהטווח.