חושבים להשקיע בנדל"ן? 10 הרגלים של משקיעים מוצלחים

בין ההרגלים שמפרסם העיתון סאן פרנסיסקו כרוניקל: התייחסות להשקעה כמו לעסק, הכרה מעמיקה של השווקים, והתמקדות בנישה מסויימת

לאורך השנים, השקעה בנדל"ן מניב לסוגיו השונים נחשבה לסולידית ובטוחה יחסית, אם בארץ או בשווקי חו"ל. ואולם, התנפחות ולאחר מכן התפוצצות בועות נדל"ן בארה"ב ובחלק משווקי אירופה בשנים האחרונות שינתה את ההשקפה הזו וחשפה את המשקיעים המוצלחים יותר, אלה שהיו מוכנים היטב לזמנים הקשים, וגם את המשקיעים שהפסידו הון עתק לאחר שהגאות התחלפה בשפל.

יש אמנם אוניבסיטאות מכובדות בארה"ב שמציעות קורסים ואף תואר בתחום הנדל"ן, אבל כידוע שום תואר לא מבטיח הצלחה בעסקים.

העיתון סאן פרנסיסקו כרוניקל פרסם מאמר מעניין על 10 ההרגלים המאפיינים משקיעי נדל"ן מוצלחים.

1. התייחס להשקעה כמו לעסק. משקיעי נדל"ן מצליחים מכינים תוכנית עסקית, מציבים מטרות ומסתכלים על התמונה הגדולה. כך הם מצליחים להשיג יעדים בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

2. הכרה מעמיקה של השווקים. ככל שהמשקיע מכיר לעומק שוק מסוים, ומתעדכן בתדירות גבוהה, הוא יקבל החלטות נכונות יותר.

3. שמור על רמה אתית גבוהה. סוכני נדל"ן, מתווכים, חברות וקבלנים מחוייבים לסטנדרטים וחוקים אולם המשקיעים לא. למרות זאת, המוצלחים ביניהם שומרים על כללי אתיקה גבוהים ונשארים במשחק לאורך זמן.

4. התמקד בנישה מסויימת. מכיוון שיש כל כך הרבה שווקים ודרכים להשקיע בנדל"ן בעולם, חשוב מאוד למשקיע להתמקד בנישה מסויימת, להכיר אותה היטב ולהתמקצע בה.

5. התייחס לשותפים, עמיתים, לקוחות, שוכרים ואחרים בכבוד הראוי. משקיעי נדל"ן מוצלחים הם גם אנשי מכירות טובים ונציגי שירות מעולים. הם מעניקים תשומת לב לפרטים הקטנים, מקשיבים לתלונות ודאגות של לקוחות, ומציגים את העסק שלהם בצורה חיובית ומקצועית.

6. מרחיבים את הידע וההשכלה. כמו בכל עסק, חשוב מאוד להיות מעודכן בנוגע לשינויים בחקיקה, רגולציה, מגמות ושאר גורמים חשובים.

7. להבין את הסיכונים. בניגוד למשקיעים במניות, סחורות או אופציות שמוזהרים כמעט מדי יום על הסיכונים הרבים שבהשקעה, בנדל"ן המצב לפעמים הפוך כשיש הרבה מאוד גורמים ה"מייעצים" כמה קל להרוויח כסף בנדל"ן. המשקיעים החכמים מבינים את הסיכונים הרבים, גם אלה הקשורים בחוק וברגולטור.

8. השקיע ברואה חשבון ויועץ מס טוב. חשוב מאוד להבין את את דקויות החוק ולפעול על מנת לצמצם סיכונים ולמקסם רווחים.

9. גישה לעזרה וייעוץ. להרבה מאוד משקיעים מוצלחים היה מורה, מדריך, יועץ או מלווה בתחילת הדרך ממנו הם למדו את סודות המקצוע וגם נעזרו בו, או בהם, ברגעי משבר.

10. בונים רשת. רשת טובה של קשרים יכולה ליצור הזדמנויות שלא מתפרסמות בעיתונים או באתרי האינטרנט. הרשת יכולה לכלול לקוחות מרוצים, ספקים, יועצים, סתם חברים בעסקים קרובים, ארגון ללא מטרות רווח ועוד קשרים.