עורכי הדין של שלומי שוקרון: "אנשי רציו - מפרים סדרתיים"

עו"ד בעז בן-צור: "שווי המניות עלה, וכעת לא נוח להם לקיים את ההתחייבות שלהם" ■ "יש כאן ניסיון לספין תקשורתי"

"אנשי רציו הם מפרים סדרתיים, ולחברת גלובוס יש התחייבות שרציו תעביר להם 15% מהמניות" - כך אומר ל"גלובס" עו"ד בעז בן-צור, המייצג בצוותא עם עו"ד אורי קידר את חברת גלובוס ואת בעליה, שלומי שוקרון. לדברי בן-צור, עובדה זו אף מופיעה בתשקיף שפרסמה חברת רציו, לצד הסכם עקרונות חתום בין שתי החברות משנת 2005.

"הם התחייבו להעביר 15% מהמניות", אומר בן-צור, "וכעת לא כל-כך נוח להם לקיים את ההתחייבות, כי שווי המניות עלה מאוד. מדובר בשותף שמנסים לא לתת לו את הזכויות שלו, וכנראה שהתבלבלה עליהם דעתם, כי מי שלקח את אנשי העולם התחתון לתהליך בניית הבוררות הם שלוחים שלהם. יש כאן ניסיון לעשות ספין תקשורתי ולהפוך את העובדות, אבל העובדות הבסיסיות הן שהוא שותף שלהם ולא מקיימים את ההתחייבויות כלפיו".

לשאלה כיצד הסכים שוקרון לתהליך בניית בוררות שבו היו מעורבים גורמים עברייניים, השיב בן-צור: "ההסבר הוא שהוטל שם מורא. בשעה שמטילים באדם מורא, הוא עשוי להתכופף ולהסכים לבוררות. באו אליו שני אנשים, מאוחר יותר אמרו לו מי האנשים הללו. חשוב להדגיש שהם באו ודיברו באופן נעים, ולא חלילה עמדו עם אקדחים, אבל במצבים כאלה אין צורך בכך".

22
 22

"בוררות נקייה"

גורמים בחברת רציו אמרו כי בתהליך הבוררות לא היו מעורבים כל גורמים עבריינים, והיא התנהלה כבוררות נקייה וצחה. בכוונת החברה להגיש לבית המשפט הודעה המתנגדת באופן נחרץ לביטול הליך הבוררות. עו"ד אלי זהר, המייצג את רציו ואת לנדאו, סירב להגיב.

מחברת רציו נמסר בתגובה כי "התביעה שהוגשה על-ידי שלומי שוקרון וחברת גלובוס מופרכת לחלוטין - כל מטרתה היא להפיץ שקרים בתקשורת כדי לנסות לפגוע בשמם הטוב של רציו ומנהליה. לא מדובר בניסיון סחיטה ראשון של שוקרון, אך גם הפעם רציו ומנהליה לא ייכנעו לו. התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט אינה אלא ניסיון סחיטה נוסף של שלומי שוקרון, בעל חברת גלובוס בע"מ, המנסה לסחוט את בעלי החברה זה שנים בשיטות שונות ומשונות. זהו מהלך משפטי נואל, שכל מטרתו לגייס את התקשורת להפעלת לחץ בלתי לגיטימי על החברה ומנהליה. מאחר שלרציו ולמנהליה אין קשר עם גורמים פליליים כלשהם, החברה לא נכנעה ללחץ - גם בידיעה שלבית המשפט יוגש מסמך משפטי שבו יושמעו האשמות שפרסומן מהווה לשון הרע והוצאת דיבה".

תגובת רציו: "שוקרון מנסה לסחוט, טענותיו חסרות שחר ושקריות לחלוטין"

"התביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט ומהווה בסיס מידע עיקרי לפרסומים האחרונים, אינה אלא ניסיון סחיטה נוסף של שלומי שוקרון, המנסה לסחוט את בעלי החברה זה שנים בשיטות שונות ומשונות.

"טענותיו של שוקרון חסרות שחר ושקריות לחלוטין. בורר מקצועי שעובד עם הצדדים כבר שנתיים כדי לנסות לפתור סכסוך בדרכים מקצועיות ולגיטימיות, עומד על סף מתן פסק בוררות, ששוקרון, מן הסתם, הבין שלא יהיה לטובתו. שוקרון כבר הגיש תביעה בעניין לבית המשפט המחוזי, שנדחתה על הסף, וחויב לשלם הוצאות משפט על סך 50 אלף שקל. הפעם בוצע מהלך משפטי נואל, שכל מטרתו לגייס את התקשורת להפעלת לחץ בלתי לגיטימי על החברה ומנהליה. רציו ומנהליה, כאמור, לא ייכנעו ללחצי הסחיטה הללו גם הפעם.

"לפני שבועות אחדים פנו באי-כוחה של חברת גלובוס לנציגי רציו, ואיימו שאם לא תשלם החברה סכומי-עתק תמורת הסכם פשרה בבוררות המתנהלת מול הבורר עו"ד אסף ברם - תוגש לבית המשפט 'בקשה לביטול פסק בורר', ובה יסופר על מעורבותם כביכול של גורמים פליליים במגעים שקדמו להקמת הבוררות. כמו כן איים שוקרון עצמו שיפיץ את כתב התביעה בין כלי התקשורת בניסיון לפגוע בשמם של חברת רציו ומנהליה.

"רצונה של התובעת להביא לביטולה של הבוררות בשלב זה, לאחר שנתיים של דיונים, נובע מחשש של התובעת מקבלת פסק בורר שידחה את דרישותיה וטענותיה המופרכות.

"מאחר שלרציו ולמנהליה אין קשר עם גורמים פליליים, החברה לא נכנעה ללחץ גם בידיעה שלבית המשפט יוגש מסמך משפטי שבו יושמעו האשמות שפרסומן מהווה לשון הרע והוצאת דיבה.

"מדובר במסמך שהטענות שבו באשר למעורבות גורמים פליליים עם רציו ומנהליה מופרכות ותלושות מהמציאות. כל כולו בקשת-סרק קנטרנית, שנועדה להלך אימים על החברה ומנהליה ולפגוע בשמם הטוב. כאמור, בקשה זו מצטרפת לשורה של מהלכים משפטיים חסרי כל בסיס של התובעת כלפי החברה ומנהליה מזה שנים. מיותר לציין כי כל מהלכים אלה עד היום לא צלחו.

"הבורר עו"ד אסף ברם מנוע מלמסור פרטים לגבי הבוררות, ורק מסר אתמול כי בכל הנוגע לבקשה לביטול פסק בורר, עליה הסתמכו הפרסומים המכפישים בתקשורת, 'העובדות שהועלו אינן מדויקות - וזאת בלשון המעטה'.

"יודגש כי החברה עליה מדובר היא חברה פרטית המחזיקה בשותף הכללי בחברת רציו חיפושי נפט בע"מ, ואינה נסחרת בבורסה".