האנליסטים חותכים את גבעות: "עלולה לצלול יותר מ-40%"

דרמה בגבעות: המסחר במניה הופסק עד שתספק לציבור דיווח מלא של הדו"ח ההנדסי ■ הרשות קיבלה 2 טיוטות לא מספקות, הבורסה מאשרת: "אי בהירות משמעותית בממצאי הדו"ח"

הרוחות בשותפות חיפושי הנפט גבעות לא נרגעות: בעקבות הודעת השותפות מיום ד' האחרון אודות קבלת הדו"ח ההנדסי הסופי שחובר בחו"ל לאחר ביצוע מבחני ההפקה ב"מגד 5", ביקשה רשות ני"ע מגבעות לספק לה טיוטה של הדיווח על בסיס הדו"ח ההנדסי; אך הטיוטה ששלחה גבעות לא סיפקה את הרשות - והמסחר במניה לא חודש היום (א').

המסחר ביחידות ההשתתפות בגבעות הופסק עוד לפני השלב הרציף, לאחר שהן עלו בטרום-מסחר ב-5.7%. בבורסה מסבירים כי הסיבה ל"הפסקת המסחר הקבועה" בכך שישנה "אי בהירות בעניינה של החברה".

ל"גלובס" נודע, כי רשות ני"ע פנתה לגבעות בשבוע שעבר, לאחר שזו הודיעה כי קיבלה לידיה את הדו"ח ההנדסי וכי תפרסם דיווח בנושא כעבור ימים ספורים (לאחר שתנתח את הדו"ח); הרשות ביקשה מגבעות לקבל לידיה טיוטה ראשונית של הדיווח לציבור, לפני שגבעות תוציא אותו לבורסה. זאת, על מנת לוודא שהדיווח של גבעות אינו מעורפל ומכיל את כל המידע הדרוש למשקיעים.

"זה פשוט קרקס", אומר מנהל השקעות בכיר בשוק. "אין מספיק נתונים בדיווחים של החברה ולא ניתן לבסס על כך החלטת השקעה".

"נראה שיש בעיה עם הממצאים"

ואולם, טיוטת גבעות לא הספיקה לרשות ני"ע, ככל הנראה כיוון שהיו בה "חורים", לפי השקפת הרשות. גבעות התבקשה לספק פרטים נוספים ולשלוח לרשות טיוטה נוספת היום, אולם גב טיוטה זו לא הספיקה לרשות, מה שהוביל לאי חידוש המסחר במניה. המסחר לא יחודש עד אשר תספק גבעות דיווח מלא ובהיר לציבור של הדו"ח ההנדסי.

לאחר הפרסום ב"גלובס" הוציאה הבורסה הודעה בה היא מאשרת את הפרטים ומציינת כי קריאת טיוטת הדיווח שהעבירה גבעות לרשות, "מעלה אי בהירות משמעותית בקשר עם הממצאים בדו"ח ההנדסי, בין היתר בשים לב לממצאי הדו"ח".

"תסתכלו על הניסוח של תגובת הרשות; מעבר לעיכובים בדיווח המהותי של גבעות, נראה שיש בעיה עם הממצאים עצמם", אומר ל"גלובס" אנליסט המסקר את סקטור הנפט והגז. "הסיכוי שיש ממצאים חד-משמעיים חיוביים נראה לי די נמוך. בתרחיש האופטימי הם ייצאו עם מספר מרשים אבל עם הסתייגויות ובתרחיש הפסימי תהיה פה בעיה עם הממצאים עצמם. כמו שאני רואה את זה עכשיו - השאלה היא רק כמה המניה הולכת לרדת. על כזה דבר המניה יכולה להיחתך ב-40% לפחות".

משקיע: לעצור את המסחר במניה

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע (טרם כניסת יום הכיפורים) נשלח מכתב לרשות ניירות ערך ולבורסה באחד-העם על ידי משרדו של עורך הדין יהודה רסלר בשמו של משקיע גבעות, ובו דרישה לעצור את המסחר ביחידות ההשתפות של השותפות עד לפרסום מלא של ממצאי הדו"ח ההנדסי. המכתב הגיע לידי "גלובס" ותוכנו פורסם פה לראשונה.

נזכיר כי גבעות הודיעה ביום ד' האחרון כי קיבלה את הדו"ח ההנדסי הסופי בנוגע לפוטנציאל ההפקה מ"מגד 5", אך היא זקוקה למספר ימים על מנת לנתח את המידע בטרם תוציא את הדיווח בנושא למשקיעים.

המשקיע, באמצעות עורכת הדין דנה שפיגל, טוען כי היות ושדה מגד הוא הנכס המהותי היחידי של השותפות ועד כה לא ניתנו הערכות מנומקות וסופיות שיצביעו על ערכו הכלכלי של השדה ונגזר מכך שוויה של השותפות, ברור שמדובר במידע מהותי המחייב דו"ח מיידי.

עוד טוען המשקיע כי מדובר בעיכוב אסור ולא סביר של מידע פנים ומדובר באי פרסום מידע מהותי העלול/עשוי להשפיע משמעותית על שער תעודת ההשתתפות ו/או על השיקול לקנות או למכור יחידות. כמו כן, מדגיש המשקיע כי קיים סיכון לדליפת המידע, בו עלולים לעשות שימוש לא חוקי.

בשולי הדברים מצוינת, כאמור, הבקשה להפסקת המסחר ביחידות ההשתתפות של גבעות עד לפרסום תוצאות הדו"ח ההנדסי.

דובר רשות ניירות ערך סירב להגיב לפניית "גלובס". דוברת הבורסה בתל אביב מסרה כי "העניין בבדיקה".