50 אלף שקל קנס לסמנכ"ל כספים לשעבר בג'ולקס בגין אי-דיווח

רו"ח רפי ויקל הורשע בכך שלא דיווח בזמן כי רונן קריסטל, בעל השליטה בג'ולקס, ביצע עשרות משיכות מחשבון חברת-הבת של ג'ולקס, טרבט, לצרכיו הפרטיים וללא האישורים הנדרשים

בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום (א') קנס של 50 אלף שקל על רו"ח רפי ויקל, ששימש כסמנכ"ל כספים בחברה הציבורית "ג'ולקס שוקי הון". גזר הדין ניתן במסגרת הסדר טיעון, בו הודה והורשע ויקל בשתי עבירות של אי-דיווח לפי חוק ניירות ערך.

רו"ח ויקל הורשע בכך שבמחצית הראשונה של שנת 2008 נודע לו שרונן קריסטל, בעל השליטה בג'ולקס, ביצע עשרות משיכות כספיות מחשבון חברת-הבת של ג'ולקס, טרבט, לצרכיו הפרטיים וללא אישורי האורגנים הנדרשים, בסך המצטבר למיליוני שקלים. חרף ידיעתו של רו"ח ויקל כי מדובר במשיכות כספים שלא קיבלו אישורים כנדרש, המחייבות דיווח מיידי - הוא נמנע מלדווח לדירקטוריון החברה, לרשות ניירות ערך ולציבור המשקיעים אודות מעשיו של בעל השליטה.

באיחור רב, רק ביום 29.6.08 יידע רו"ח ויקל את היועץ המשפטי של החברה על ביצוע המשיכות האסורות, ורק ביום 1.7.08 הוציאה החברה דיווח מיידי לבורסה אודותיהן.

בנוסף, רו"ח ויקל נמנע מלדווח לדירקטוריון החברה, לבורסה ולרשות ניירות ערך על כך שקריסטל נטל ערבות בנקאית בסך 3.4 מיליון שקל מחשבונה של טרבט, בגין חוב שהיה עליו לשלם בעצמו.

יצוין כי עם גילוי המשיכות האסורות, פעל רו"ח ויקל בניסיון להשיב את המצב לקדמותו ולגרום לקריסטל להשיב את הכספים שנמשכו. עם זאת, ויקל לא דיווח כאמור אודות המשיכות במשך תקופה של 3 שבועות, שהינם נקודת זמן רגישה עבור ציבור המשקיעים.

כתב האישום בתיק הוגש על-ידי עו"ד עופרה רובינפלד-הוך ממחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).